Woudrichem MO15 – ST Almkerk/Altena MO15

Zaterdag 28 September 2019

Na de knappe prestatie van vorige week, een goede wedstrijd tegen het favoriete Kozakken Boys die slechts met 0-1 werd verloren en waar wel meer in had gezeten, mochten we nu aantreden voor onze tweede competitiewedstrijd tegen de meiden van Woudrichem. En die kenden we al van een eerdere beker ontmoeting die toch vrij makkelijk door onze meiden werd gewonnen. Maar toen waren we nog vrijwel compleet terwijl we nu een aantal speelsters moesten missen.
Met Zuid-West 4 en een paar flinke plensbuien in aantocht zagen de meegereisde ouders en aanhang dat onze gehavende ploeg goed van start ging. Er werd goed druk gezet op de tegenstander en uit de eerste aanval werd meteen gescoord. Een schot van Sanne kwam voor de voeten van Evi die de bal keurig langs de keeper in de verre hoek schoot. In de 5 minuten daarna had de wedstrijd beslist moeten zijn. Een schot van Denise gaat rakeling over en Sanne, Eva en weer Sanne schieten tegen de keeper. In de 10e minuut is het wel weer raak. Evi kom goed door op rechts en haar voorzet komt bij Lisa die de bal keurig door de benen van de Woudrichemse keepster tikt, 0-2.
Vrijwel meteen daarna is Woudrichem aan de beurt. Wat gerommel achterin bij ons en via een diagonaal schot waar Lieke met de vingertoppen nog aan zit verdwijnt de bal toch in het doel. Dan valt Rosalie geblesseerd uit en mag onze gastspeelster Annemijn invallen. Ze speelt haar tweede wedstrijd die ochtend en dat gaat prima. Almkerk/Altena pakt de draad weer goed op en in de 23 minuut is het weer raak. Evi schiet op de keeper waarna de bal hoog terugkomt. Met het hoofd weet ze alsnog te scoren, 1-3. Maar net als na de 1-2 is het Woudrichem dat meteen weer terugslaat. Momenten van ontachtzaamheid en de 2-3 staat op het bord. Dat is dan ook meteen de ruststand.
Over de tweede helft kunnen we kort zijn. De ploegen zijn gelijkwaardig en er zijn over en weer wat kansen. Helaas voor ons lukt het Woudrichem om halverwege de tweede helft de gelijkmaker te maken. Verder gebeurt er niet heel veel spannends meer en de wedstrijd eindigt toch wel terecht in 3-3.

André Smokers