Almkerk/Altena MO15 – Kozakken Boys MO15 0-1

Almkerk/Altena MO15 strijdend ten onder.

Op zondag staat er PSV-Ajax in de planning, maar op zaterdag staat er ook een topper op het programma: Almkerk/Altena MO15 – Kozakken Boys MO15. Kozakken Boys hebben altijd een goed team, dus dat wordt flink aanpoten voor de meiden. Er zijn maarliefst 7 geblesseerden, gelukkig kwamen Rosalie, Floor, Amber en Emma ons wel aanmoedigen. Myrthe, Esmee en Nienke van de MO17 kwamen de gaten opvullen. De beginfase is rommelig. Allebei de teams hebben moeite om de bal in de ploeg te houden.
Kozakken Boys worden steeds sterker en Almkerk/Altena weet eigenlijk niet onder de druk uit te komen. Halverwege de eerste helft volgt er een goed combinatie van de Kozakken boys, en ze kunnen schieten van net buiten de 16. De bal valt precies in de hoek, buiten het bereik van Lieke. 0-1. De meiden stropen de mouwen nog maar eens op. Het is wel duidelijk dat het geen gemakkelijke ochtend wordt.
De verdediging met Quinty, Esmee, Sophie en Lysanne staat goed. De spits van Kozakken boys is goed, en Quinty heeft haar handen vol. Op het middenveld wordt er hard gewerkt. Het lukt alleen niet om de bal voorin vast te houden. De boys weten goed te combineren, en tot 2x toe krijgen ze een goede schietkans. Gelukkig gaan beide ballen over het doel. Almkerk/Altena weet eigenlijk niets te creëren, dus dat valt toch wel tegen.
Na de pauze gaat het wel beter. De combinaties lopen beter, de meiden weten elkaar beter te vinden. Kozakken Boys wordt onder drukt gezet. Het spel is bij vlagen behoorlijk fysiek, en de meiden knokken voor wat ze waard zijn. En er komen ook kansen. Onze spits wordt goed aangespeeld vanaf het middenveld, maar het lukt niet om de laatste verdediger uit te spelen. Er volgen een paar schoten op doel. Maar als Kozakken boys er uitkomt, dan wordt het gelijk gevaarlijk. Lieke houdt een paar schoten goed tegen.
Met name over rechterkant met Lisa en Eva komen een paar goede aanvallen. Lisa komt er doorheen en geeft een strakke voorzet, maar er staat niemand om de bal in te tikken. In de slotfase krijgen we een paar corners achter elkaar. Evi wordt naar voren geroepen om de corners te nemen. Zou het dan toch nog gaan lukken? De corners zorgen voor gevaarlijke situaties, en uit de scrimmage weten we nog bijna te scoren. Maar helaas, bijna is niet helemaal…..
De eindstand is 0-1. Helaas, hard gewerkt maar niet genoeg voor een punt. Volgende week beter!
Wim Olieman