3e Ronde KNVB beker: Heerjansdam MO 15 – Almkerk/Altena MO 15 1-1 (strafschoppen 5-6)

Voordat de auto’s gestart konden worden voor de rit naar Heerjansdam, werd in de spreekkamer van VVAlmkerk door coach Toon van Drunen nog nadrukkelijk de puntjes op de i gezet. Al vroeg in de wedstrijd was te zien dat de tegenstander fris combineerde en er veel techniek en voetbal in de ploeg zat. Daartegenover stond een team met werklust en een goede mentaliteit uit Brabant. In de gehele 1e helft kreeg Evi Kostense de grootste kans, ze werd diep gestuurd en met een verdedigster aan haar zijde moest ze met links afdrukken. Helaas ging de bal via het zijnet achter. De meiden uit Heerjansdam hadden voetballend het beste van het spel maar wisten geen kans te creëren. Dit door de zeer solide verdediging Amber, Sophie, Rosalie en Lysanne, er was geen doorkomen aan. Als er eens een bal achter de verdediging kwam was daar de betrouwbare keepster Lieke. Op het middenveld werd flink gebikkeld en duels uitgevochten door Evi, Denise, Sanne en Lisa. Voorin was het moeilijk omdat Eva en Quinty tegen een meertal de duels aan moesten gaan en er te weinig aansluiting was vanuit het middenveld. Na de rust voerde Heerjansdam de druk nog wat op om zo kansen te creëren. Door een slippertje in de verdediging glipte de spits erdoorheen en ronde keurig af, de 1-0 was daar. Maar het was een lust voor het oog om te zien dat onze meiden veerkracht toonden en de koppies niet lieten hangen. Het middenveld werd steeds meer overgeslagen door de lange pass te spelen om zo de spitsen Floor en Suze diep te kunnen sturen. In een gevaarlijke tegenaanval die werd onderschept door een stevige sliding van Rosalie kwam er nog een vrije trap op de rand van de 16. Hier kwam geen doelpunt uit en leek het bekeravontuur ten einde? Totdat Quinty een vrije bal vanaf c.a. 25 m mocht nemen 2 min voor tijd…………… dat deed ze uitmuntend door de bal in de verre hoek te schieten 1-1. Strafschoppen nemen was een feit. Zeer beheerst werden de strafschoppen ingeschoten door Heerjansdam, Lieke had 1 x de handschoenen tegen de bal maar deze ging er alsnog in. Maar onze meiden liepen om beurt vanaf de middenlijn stoer en cool naar de stip. Floor, Quinty, Lysanne, Lisa, en Evi waren foutloos. Heerjansdam schoot op de paal, dus kwam de druk op aanvoerster Sophie die rustig bleef en beheerst scoorde. Waarna ze bedolven werd door gillende teamgenoten. Een heerlijke wedstrijd met een prachtig slot. Als de inzet en mentaliteit zo elke week aanwezig is kan het een leuke voorjaarscompetitie worden. Leiding en meiden MO15 proficiat. Marco Goedhart.