GDC – ST Almkerk/Altena MO17-1 3-0

Zaterdag  26 September 2020

Met een lekker zonnetje aan de lucht verzamelden we om 10:00 bij vv Almkerk om daarna naar GDC te vertrekken, waar om 11:00 onze tweede competitiewedstrijd op de planning stond.
Aangekomen in Eethen kleedden we ons snel om om vervolgens te beginnen aan de warming up.
Omdat Suze haar voetbalschoenen was vergeten werd er wat geschoven in de opstelling en na de warming up begonnen we om 11:00 aan de wedstrijd. We zagen gelijk dat GDC snel was voorin waardoor ze in de eerste paar minuten gelijk 2 kansen hadden, die mooi gestopt werden door Lieke.
In de vijfde minuut kwam GDC er weer mooi uit en kwamen ze 1 op 1 met de keeper en de 1-0 werd binnen geschoten. GDC ging weer verder in de aanval maar onze verdediging stond gelukkig sterk en kon zo de spitsen van de tegenstander goed tegenhouden. Rond de rust begon Almkerk beter te voetballen waardoor we steeds meer kansen kregen. Sterre schoot de bal op Mara waar na Mara op het doel schoot, jammer genoeg net naast. Maar toch kwam GDC er weer goed uit in een aanval en ze schoten de 2-0 binnen. GDC ging weer verder in de aanval maar door goed verdedigend werk van Lysanne, Sophie, Amber en Rosalie werd de bal weg gehaald. Vlak voor rust kregen wij nog een vrije trap die genomen werd door Sterre die gestopt werd door de keepster, de bal kwam terug het veld in en Evi schoot de bal nog op het doel maar die ging net over. Vlak voor rust raakte de scheidsrechter ook nog geblesseerd waardoor hij vervangen moest worden. Ook raakte Denise geblesseerd waardoor ze niet meer verder kon.
Na de rust begonnen we gelijk heel sterk en we begonnen met een aanval helaas schoot Mara de bal precies in de handen van de keepster. Almkerk speelde de tweede helft steeds meer op de helft van de tegenstander maar toch kwam GDC er een paar keer goed uit, gelukkig stond het middenveld en de verdediging goed waardoor er geen tegendoelpunt uit kwam. Almkerk kwam er nog een keer mooi uit met een prachtige bal van Evi naar voor en Sanne schiet hem mooi over de keepster heen waarna hij net op de lijn stuitert, helaas de grensrechter geeft aan dat hij niet over de lijn was. GDC komt er weer uit met een aanval maar Lieke houd het schot er goed uit maar in de rebound schiet GDC toch de 3-0 binnen. Almkerk schiet nog een paar keer op goal, maar helaas zonder resultaat. En er word afgefloten, jammer meiden hard gewerkt en de volgende wedstrijd weer knallen!

Angela en Suze