Wilskrachtig Almkerk is met tien man ook Montfoort de baas

Een wilskrachtig en goed voetballend Almkerk was zaterdag Montfoort de baas met 1-3, vertelde trainer Ad van Seeters, die met name de mentaliteit prees bij zijn ploeg.

De Almkerkers waren pissig dat ze de nul niet hadden gehouden, al deed dat niets af aan de knappe winst. Met de tweede winst op rij staat Almkerk mooi bij de kopgroep in de eerste klasse. Na een geslaagde aanval over de flank opende Streven Molenschot de score met de 0-1 en na een vrije trap met een mis tastende keeper was Jenner Koek er als de kippen bij om de 0-2 aan te tekenen.

Een tegenvaller was wel de rode kaart voor Remy Roodenburg. Met tien man zette Almkerk gewoon een stapje bij. Uit een counter na de rust bracht Jonathan van Eerd de score op 0-3. Tenslotte kreeg Montfoort nog een strafschop om de 1-3 te scoren.

Bron: Regio Voetbal