Arie Verwoerdt

Zijn naam is verbonden aan een jaarlijks toernooi, hij is wedstrijdsecretaris en scheidsrechter én doet nog veel meer voor de club. Arie Verwoerdt (66) is altijd bezig met VV Almkerk. Ook dit seizoen is de vrijwilliger weer dagelijks druk in de weer op het fraaie sportpark van de hechte dorpsclub.

Het seizoen is nog maar net gestart, maar VV Almkerk heeft nu al een goede reden om uit te kijken naar het einde van het voetbaljaar. De geplande feestweek in het kader van het 75-jarig bestaan is in verband met corona in mei 2020 met één jaar verschoven. Van 28 juni 2021 tot en met 3 juli 2021 barst het feest nu los op het eigen sportpark. “Het draaiboek was al grotendeels klaar en nu kunnen we extra tijd steken in de details, zodat we in 2021 hopelijk wel maximaal kunnen uitpakken. De club verdient namelijk een mooi feest”, zegt Arie Verwoerdt.

VV Almkerk 6
Verwoerdt kan het weten, want hij loop al bijna vijftig jaar rond bij VV Almkerk. Het eerste heeft hij nooit gehaald, maar als voorstopper speelde hij tot zijn 61ste in het zesde elftal, een bekend team binnen de club dat altijd veel organiseerde bij VV Almkerk. “Ik ben daar ook 30 jaar leider van geweest. We hadden een super hecht elftal en komen nog regelmatig bij elkaar voor een reünie”, aldus de clubman. Momenteel is Verwoerdt wedstrijdsecretaris, hij organiseert zijn eigen Arie Verwoerdt mixed-toernooi, schrijft voor het zelf opgezette clubblad, is scheidsrechter en scheidsrechtercoördinator en zit bij de jubileumcommissie. Als er een klus geklaard moet worden bij VV Almkerk, staat hij ook altijd paraat. “Ik help af en toe mee met sproeiwerkzaamheden en zet me in voor het coronaproof houden van ons sportpark. Zo zijn we nu van plan om een tent op te zetten naast de kantine, zodat iedereen ook in de winter overdekt afstand kan houden.”

Trouwe vrijwilligers
Als wedstrijdsecretaris moet Verwoerdt elke week puzzelen om de kleedkamer- en veldindeling rond te krijgen en de coronamaatregelen maken het er niet makkelijk op. “Er komt veel bij kijken, maar gelukkig hebben we een trouwe kern van vrijwilligers, die zich ook inzetten voor de club.” Afgelopen periode bleek hoe belangrijk de voetbalclub is in Almkerk. “De kantine is de hele zomer open geweest, zodat de vaste clubmensen konden samenkomen voor een drankje. Ik hoorde daar zelf ook bij. De vereniging is een belangrijk onderdeel van mijn leven. Of ik nou een wedstrijdje fluit of randzaken regel: ik heb passie voor mijn vrijwilligerswerk. De gezelligheid is me veel waard.”

Feestweek
Verwoerdt hoopt dat zijn club in 2021 alsnog groots feest kan vieren en geeft alvast weg wat de leden mogen verwachten van de feestweek. “Die bestaat uit veel activiteiten voor jeugd en senioren. Denk aan een feestavond, een show voor kinderen, voetbalwedstrijden en ga maar door. Ook willen we een expositie inrichten met prachtige attributen van de club. Laten we hopen op een fijn en veilig seizoen, zodat we in 2021 alsnog kunnen uitpakken.”

Bron: VoetbalJournaal