Almkerk 2 laat je zomaar niet los

Vorig jaar vertrokken vijf jonge spelers uit het tweede van de V.V. Almkerk naar andere verenigingen om een gooi te doen naar een plaats in een eerste elftal. Inmiddels blijkt de band met Almkerk sterker dan gedacht en keerden er al drie terug naar het vertrouwde nest.

Twan van der Stelt zag bij BZC’14 toch te weinig kansen op ontwikkeling en meldde zich nog vóór de eerste officiële wedstrijd van het (corona)seizoen weer bij het tweede. Onlangs volgde ook Milan Schreuders hem, omdat hij het voetballen met zijn vrienden in een (meer) vertrouwde omgeving nadrukkelijk ging missen. De derde die terugkeerde is Ramon van Dalen, die daarmee RFC 2017 weer achter zich laat. “Het was een superleuke ervaring, helaas wel beperkt vanwege corona. De laatste tijd kwam ik weer wat meer bij Almkerk en voelde ik weer de sfeer binnen het tweede, waarbij iedereen me liet voelen dat dit toch echt mijn cluppie is.” Arco van As vertelt desgevraagd zijn beslissing nog niet te hebben genomen. “De komende periode wil ik bij RFC nog graag trainen en spelen en pas daarna zal ik mijn keuze maken voor het nieuwe seizoen.” Lars Pruijsen tenslotte blijft in Raamsdonksveer voetballen en wil zich daar (als eerste keeper) verder ontwikkelen. Voor hem is daarnaast sprake van een andere werk- en vriendenkring, welke minder in Almkerk liggen. “Ondanks dat blijft Almkerk wel gewoon mijn cluppie en sluit ik niet uit ooit terug te keren.”

Mooi om te zien dat Almkerk (2) je niet zomaar loslaat. Goed ook voor het elftal, dat aan de andere kant vier talentvolle spelers doorgeschoven ziet worden naar de eerste selectie. Iets wat de vertrekkers van vorig jaar toen nog als haast onmogelijk beschouwden.