Wedstrijdverslagen VR2

25-9-‘21

Almkerk VR2 pakt eerste punt.

Heukelum VR1 – Almkerk VR2    3-3 (2-2)
Na de succesvolle auditie in de bekerpoule mochten we op de zonnige zaterdag van 25 september aantreden in en tegen Heukelum voor de eerste competitiewedstrijd van ons jonge vrouwen 2 elftal.
Met een enigszins geïmproviseerde opstelling was het een wedstrijd die alle kanten op had kunnen vallen en met een gelijke stand werden de punten eerlijk verdeeld. In de eerste helft wisten we eerst door Indy en daarna door Mara tot 2 keer toe op voorsprong te komen maar even zovele keren was het Heukelum dat de stand weer gelijk wist te trekken. De tweede helft veranderde het spelbeeld niet echt, de ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd en nu was het Heukelum dat op voorsprong wist te komen 3-2 maar de Almkerkse meiden toonde veerkracht met de 3-3 van wederom Indy tot gevolg. Allebei de teams gingen daarna nog vol voor de winst maar  gescoord werd er niet meer waardoor een beide ploegen (terecht) genoegen moesten nemen met een puntje.

As zaterdag staat de krachtmeting tegen Altena VR1 op het programma en zal er in Almkerk om 12:00 uur worden afgetrapt, we gaan zien of Almkerk VR2 opgewassen is tegen deze ervaren tegenstander.

2-10-‘21

Almkerk VR2 – Altena VR1   3-1 (1-1)
Almkerk VR2 wint zijn eerste “El Clasico”
Er heerste toch wel een beetje spanning bij de de meiden voor deze wedstrijd vandaag maar uiteindelijk werden de 3 punten dik verdient in Almkerk gehouden.
Waar de eerste 20 minuten beide teams aardig ik evenwicht waren was dat na de 1-0 van Indy die zichzelf knap vrij speelde en onberispelijk binnenschoot wel anders. Altena werd goed vast gezet op eigen helft en er kwamen kansen voor onze voorhoede speelsters Mara, Indy en Sterre om de score te verdubbelen. Dit lukte helaas telkens net niet en vlak voor rust werd daar de rekening voor gepresenteerd. Met lange ballen op een van de rappe aanvalster kwam Altena er kort voor rust nog één maal gevaarlijk uit met een misverstand in onze verdediging tot gevolg, de bal kon simpel in het door Dyonne verlaten doel worden geschoven en de stand was weer gelijk 1-1
Zoals wel vaker dit seizoen in de wedstrijden die we tot nog toe gespeeld hebben was de tweede helft van onze blauw/witte van een beter niveau dan de eerste al duurde het lang voordat dit in de stand tot uitdrukking werd gebracht. Het was Sterre die een fraaie solo doeltreffend wist af te ronden en voor de tweede keer kwamen we op voorsprong 2-1
Altena Vr1 probeerde nog wel om gevaarlijk te worden maar de Almkerkse verdedigers waar Amber, Aline, Isabella en Fabiënne en later ook Myrthe en Esmee speelden gaven onder leiding van keepster Dyonne niets meer weg en de overwinning kwam niet meer in gevaar zeker niet toen Leanne met een prachtige kopbal de wedstrijd in het slot gooide na een prima corner vanaf de linker kant, hiermee werd de eindstand op 3-1 bepaald en gezien het spelbeeld was dit wel verdiend.
Toen kort daarna door de uitstekende scheidsrechter J.Kant voor het einde werd geblazen konden de meiden gaan genieten van de eerste driepunter die deze competitie is behaald.

Volgende week gaat Almkerk VR2 op bezoek bij Arkel VR2 voor competitiewedstrijd nummer 3.