Wedstrijdverslagen VR2

25-10-2021
Almkerk Vr2 – Papendrecht Vr2 4-5 (2-2)

Ongeveer 2 uur voordat deze wedstrijd op zaterdag 23 oktober gespeeld had moeten worden kregen we vanuit Papendrecht een telefoontje dat er te weinig speelsters beschikbaar waren voor het tweede damesteam van VV Papendrecht, dus werd besloten om deze wedstrijd te verplaatsen naar de maandagavond.
Dat Papendrecht Vr2, een zware tegenstander voor ons in de tweede ronde van de KNVB beker  zou worden stond van te voren al wel vast maar na dat telefoontje van zaterdag ochtend wisten we dat wel zeker.
Geen probleem overigens want voor ons jongen vrouwen2 team was dit een mooie gelegenheid om zich te meten met een ploeg die 1 klas hoger in de bovenste regionen mee draaid.
Achteraf kunnen we zeggen dat de meiden met vlag en wimpel geslaagd zijn want tot op het allerlaatste moment zat het erin dat de wedstrijd in een gelijkspel zou kunnen eindigen maar helaas trok Papendrecht nipt aan het langste eind met als gevolg een 4-5 eindstand.
De goals deze wedstrijd werden gemaakt door Lisa en Indy 1x en Jessica 2x

Namens Almkerk Vr2 wensen we Papendrecht Vr2 veel succes in het verdere verloop van het bekertoernooi en voor ons rest niets meer en niets minder dan ons te richten op de competitie waarin as zaterdag de derby tegen Kozakken Boys Vr1 op het programma staat.

30-10-2021
Almkerk Vr2 – Kozakken Boys Vr1. 4-2 (2-1)

Op het, ondanks de regen uitstekend bespeelbare c-veld stonden de nr 3 en 4 van de competitie tegenover elkaar en zoals de ranglijst al deed vermoeden waren de verschillen op het veld vandaag niet heel groot. Nadat Almkerk Vr2 al een aantal keren dicht bij de openingstreffer was geweest waarbij Gwen zelfs de lat al had geraakt en ook de kozakken keepster zich van de allerbeste kant had laten zien was het na ongeveer 35 minuten dan eindelijk wel raak. Helaas voor ons aan de verkeerde kant van het veld, balverlies op het middenveld werd resoluut afgestraft en plotseling keken we tegen een 0-1 achterstand aan. Het duurde echter niet lang voordat we de stand weer gelijk wisten te trekken, goed druk zetten van één uitblinkers van vandaag Evy Hoepelman en het doorjagen van Sterre op de te korte terugspeelbal leverde balbezit op, Sterre bediende Indy die eenvoudig de gelijkmaker kon binnenschuiven 1-1
Nog voor het rustsignaal was het Evy zelf die uit een corner vanaf de linker kant attent reageerde en de 2-1 wist binnen te tikken.
De tweede helft bleef het lang spannend en ook Kozakken Boys wist het aluminium nog één maal te raken boven het hoofd van onze MO17 keepster Lieke, die een uitstekende wedstrijd op de mat wist te leggen.
Uiteindelijk duurde het tot de 75ste minuut voordat we op een veilige marge van 2 doelpunten wisten te komen. Na een scrimmage voor het vijandelijke doel behield Evy goed het overzicht en met een uiterste krachtsinspanning kon Lisa de 3-1 binnenglijden.
Nadat Lisa de wedstrijd had beslist in de 85ste minuut met een mooi schot vanaf een metertje of 18 voor de 4-1 wast het slotakkoord weer voor de Werkendamse meiden, een hoge vrije trap was Lieke te machtig maar ondanks de 4-2 was deze sportieve wedstrijd wel gespeeld.

De meiden hebben er onder leiding van scheidsrechter H. Kant hard voor moeten werken maar de 3 punten blijven mooi in Almkerk.