Ploeterend Almkerk krijgt ook lelijke tik op de neus van opverend LRC in spannende kelderkraker: 0-2

Foto: JAN NOORLANDT

ALMKERK • Bij Almkerk wil het maar niet lukken dit seizoen. In een spannende kelderkraker was het opverende LRC de Almkerkers met 0-2 de baas.

Door het verlies in het zespuntenduel met LRC nam de misère toe bij Almkerk, dat onderaan bungelt in de eerste klasse. Trainer Ad van Seeters bleef er echter nuchter onder.

“We zijn niet weggespeeld en hebben net als LRC de mogelijkheden gehad. Met die straffe wind was het wel moeilijk voetballen en je ziet, dat we wat vertrouwen missen aan de bal, maar dat is normaal als je op één punt staat na vijf wedstrijden. Je hoopt dat je een wedstrijd kunt winnen en dan je moet wel de kansen verzilveren in deze fase. We creërden niet veel, maar toch wat mogelijkheden en dan moet je wat geluk hebben. Maar ja, het is zoals het is.”

Er vol voor gaan
Beide ploegen ging er vol voor in de kelderkraker. In de wedstrijd had LRC met de wind in de rug het overwicht. De geheel vrij voor het midden van het doel staande Ansu Camara verprutste echter een fraaie kans om de score te openen voor de Leerdammers en schoof de bal naast het Almkerkse doel.

Aan de andere kant liet ook Almkerk zich niet onbetuigd. Keeper Mark van Ingen redde echter knap op de inzet van de doorkomende Quinton Eugenia. Beide ploegen gingen vervolgens met 0-0 rusten.

Jacht op gelijkmaker
Na de rust kwam LRC ook het sterkst uit de kleedkamer. Een kopbal van Rogier Gerritsen verdween nog rakelings naast de paal. Bart Barendregt drukte even later na een voorzet de 0-1 wel tegen de touwen. Vervolgens verzuimde Camara om de wedstrijd in slot te gooien. Dat deed ook de solerende Barendregt. Keeper Luc van Dongen redde knap op de inzet van de Leerdammer.

Dus bleef het spannend tot het einde. Almkerk wendde alle krachten aan in de jacht op de gelijkmaker. De beste kans was voor Jelle Stalenhoek. De aanvoerder schampte een vrije trap, die in de verre hoek leek te verdwijnen. Keeper Van Ingen sterkte zich echter tot het uiterste en tikte de bal nog naast. Aan de andere kant maakte Furkan Cetin het op slag van het eindsignaal af voor LRC met de 0-2.

Content
LRC-trainer Emanuel Sluis was uiteraard content met de winst in het zespuntenduel. “We konden de punten wel gebruiken. We zitten ook niet in de makkelijkste situatie. Ik wist dat het moeizaam zou zijn. Het was een lastige klus, maar ik vind dat wij wel ‘ballen’ hebben getoond en dit geeft natuurlijk wel rust. Het ging vandaag vooral om inzet en strijd. Dat hebben wij minimaal gelijk aan Almkerk gedaan”, kwam de trainer van LRC nog even terug op het streven van de Leerdammers dit seizoen.

“Wij willen graag in het linkerrijtje mee doen. Dat is op dit moment ook de realistische doelstelling.”

Nico van Es

Klik hier voor de foto’s