Almkerk verliest met 1-0 van Zuidvogels

Het ging niet vanzelf, tegen hekkensluiter Almkerk vanmiddag. Worstelend, voornamelijk met zichzelf, zag Zuidvogels de klok gaandeweg naar 90 minuten tikken, zonder dat er gescoord werd. Tot de 89e minuut: een hoge voorzet van rechts werd duidelijk boven het hoofd met de hand beroerd door een Almkerk-verdediger, arbiter vd Rest wees onverbiddelijk naar de stip. Capitano Ricardo Tat nam op dat moment zijn verantwoordelijkheid en schoot de 11-meter binnen (1-0). Dat werd ook de eindstand: zonder geluk vaart niemand wel. Ook de rood-groenen niet.

Vanmiddag, Almkerk de tegenstander. Van tevoren werd al duidelijk: geen makkelijk potje. De Almkerkers hadden dinsdag vertrouwen getankt met een 1-2 overwinning op Sliedrecht, zij knokten voor lijfsbehoud. Dus van cadeautjes van die kant op dit moment geen sprake, integendeel.Zuidvogels begon zoals gewoonlijk de laatste tijd: met positiespel werd de tegenstander naar achteren gedrukt, maar in de beslissende fase werd telkens net niet de juiste keuze gemaakt: aan de zijkanten lag nog de meeste ruimte, maar de keuzes werden centraal gemaakt en dus niet doeltreffend.Pas in minuut 22 wel een opening over de rechterkant, Ricardo Tat stak Martin Campbell weg, zijn voorzet werd tot corner verwerkt door zijn directe tegenstander.In de 28e minuut een vrije trap voor Huib van Eijnsbergen op 20 meter schuin voor de goal, zijn gekromde inzet links van de muur ging via de buitenkant van de paal naast …Drie minuten later de grootste kans op de openingstreffer: Martin Campbell zette Imar Kort vrij voor de keeper, zijn inzet werd weggetikt door de Almkerk keeper en de vervolginzet van Quincy van Waveren ging naast de goal…
Almkerk beperkte zich deze helft tot tegenhouden, dat lukte hen tot nu toe dus goed.

Na de thee, een meer op de counter loerend Almkerk. De weinige mogelijkheden daartoe werden in laatste instantie door de Zuidvogels-defensie telkens verijdeld. Eén mogelijkheid kreeg Almkerk nog wel: een indraaiende corner in de 70e minuut kon net door Danny Versteegt en de lat worden weggewerkt uit de 16-meter.Zuidvogels kreeg ook mogelijkheden, maar was niet overtuigend genoeg in de beslissende fase om de bal over de doellijn te krijgen. De laatste 5 minuten braken aan, Almkerk piepte en kraakte in haar voegen, maar barstte nog niet. Het zo gewenste punt kwam voor hun steeds dichterbij. Een 1e verzoek om een strafschop voor de Zuid in de 80e minuut, werd door arbiter vd Rest weggewuifd. Tot de 88e minuut: een hoge voorzet van rechts werd duidelijk zichtbaar voor scheidsrechter vd Rest boven het hoofd met de hand door een Almkerk-verdediger beroerd, penalty dus. Ondanks bezwaren van de bezoekers (duwen ..?), ging de bal op de stip. Ricardo Tat voltrok het vonnis: 1-0De laatste minuten kreeg de thuisploeg nog de grootste kans op een 2e treffer, maar invaller Sil Schoon vond de Almkerk-keeper op zijn weg na een harde inzet vanaf 7 meter.De wedstrijd eindigt op 1-0, Zuidvogels was uiteindelijk met wat geluk wel terecht de sterkste van de twee.En nu ook koploper. Buurman en evenknie Huizen trok door ziektes de ‘corona-kaart’ en kwam niet in actie.

Bron: Website Zuidvogels