Nieuwsartikel-afbeelding

Wedstrijdverslag JO10-2 – Woudrichem JO10-2

Zaterdag 10 september mocht de JO10-2 hun eerste wedstrijd spelen tegen Woudrichem JO10-2. Vorige week hadden ze hun eerste oefenwedstrijd in deze samenstelling gewonnen tegen SVW, dus de jongens waren vol goede moed.

Het weer zat ook gelukkig mee, de hele wedstrijd bleef het droog.

Maar bij de start van de wegstrijd werden de jongens eerst onder druk gezet door Woudrichem. Bradley kon gelijk zijn talent tonen met een goede redding. Woudrichem bleef aanvallen… vanuit de hoek van het veld werd een mooie aanval opgezeten, de aanvaller haalde uit met z’n rechterbeen. Een keihard schot en de eerste goal voor Woudrichem; 0-1.

De jongens waren gelijk wakker en wisten dat het anders moest. Er werd aangevallen door Almkerk, Ties gebruikte zijn loopvermogen bij een aanval, rende alles en iedereen voorbij en maakte de eerste goal voor Almkerk; 1-1. Dit ga ik nog een keer doen dacht Ties, bij een volgende ren-actie stuitte hij op de keeper, maar via de rebound scoorde Daan; 2-1.
Bij tegenaanvallen van Woudrichem zorgde de verdediging voor weerstand. Linksachter werd door Ruben flinke duels uitgevochten en gewonnen.
Bij een ongelukkig moment speelde Woudrichem vanaf de zijkant hard de bal tegen laatste man Cas en de bal rolde het doel in; 2-2.
Eventjes was Almkerk in de war, maar Bradley weerhield Woudrichem ervan om de goal te maken.
Vlak voor de time-out pakt de Daan de bal af van Woudrichem met een slimme tackel en maakte deze actie fraai af met een doelpunt; 3-2.

Na de time-out werden Daan en Ivan gewisseld voor Jop op rechts en Sander in de spits.
Weer was het Woudrichem die op kwam zetten, maar Bradley maakt weer een mooie save!
Jop besloot even een paar mannetjes uit te spelen door te kappen en te draaien. De bal kwam in de kluts bij Ties… hij schoot… maar de bal kwam tegen de paal.

Bij weer een aanval van Woudrichem hield Cas zijn hoofd cool en zorgde hij voor overzicht achterin.
Na de uittrap belandde de bal bij Ruben en hij besloot tot een afstandsschot, helaas ging de bal ver over. Almkerk bleef aanvallen met Jop op rechts, hij schoot… vond de keeper van Woudrichem, maar Ties scoorde uit de rebound; 4-2.
De wedstrijd was zeer enerverend en ondertussen was ik m’n dochter aan het duwen op de schommel, want die moest ook vermaakt worden… Ze viel van de schommel af en bij het optillen hoorde ik weer gejuich. Weer een doelpunt van Ties; 5-2!

Woudrichem vond het wel welletjes en zette een aanval op die direct beloond werd met een goal; 5-3. Als tegenactie wilde Ties een mooie rush omzetten in een doelpunt, dit keer zat de voet van de keeper er tussen. Na weer een goede tackel van Ruben op links zag hij de ruimte. Hij speelde de bal op spits Sander, maar het schot ging naast.
Woudrichem probeerde wat terug te doen, maar toen Jop de bal had speelde hij z’n mannetje weg, gaf de assist aan Ties en hij maakte het af; 6-3 ruststand.

Na de rust bleef Almkerk doorzetten. Jop maakte een actie en scoorde bijna… Ivan schoot maar vond de keeper… Jop nam de corner en schoot via de keeper op de paal.
Woudrichem kwam steeds niet ver en probeerde een afstandsschot. Bradley had hier geen enkele moeite mee. Hij gaf de bal mee aan linksback Daan en Daan speelde de bal slim langs de lijn op Jop. De aanval eindigde in een corner. De hoekschop werd weer door Jop genomen, hij schoot en de bal ging hoog het dak in van de goal; 7-3.

Een aanval terug van Woudrichem werd wederom gestopt door Cas. Hij jaste de bal de zijlijn over. Na weer een actie van Woudrichem pakte Cas de bal af en besloot door te dribbelen richting het doel van de tegenstander. Helaas werd zijn schot gepakt door de keeper.

Weer een aanval van Woudrichem, waarbij de aanvallers elkaar goed vonden, werd dit keer wel beloond met een doelpunt; 7-4.
Een fraai opgezette aanval van Almkerk werd genadeloos afgemaakt door Ivan; 8-4.
Opeens schoot Woudrichem een afstandsschot uit de hoek, dit werd een goal; 8-5.
Maar de jongens lieten zich niet van hun stuk brengen. Jop deed een rush a la Maradonna, maar stuitte op de keeper. Achterin liet Cas zich niet van de bal zetten en voerde uitstekend verdedigingswerk uit.

Eventjes weer een time-out. Woudrichem probeerde nog alles op alles te zetten om aansluiting te vinden. Almkerk had het na de time-out even moeilijk met de druk. Bradley had weer een mooie save en had eventjes pijn, maar kon gelukkig weer verder. Toch viel uiteindelijk de goal bij Woudrichem; 8-6. Dit was het moment dat Almkerk besloot om gas te geven.

Daan pakte de bal achterin en vond spits Sander. Sander schoot en hoopte op zijn eerste goal, maar weer was het de keeper van Woudrichem die hier een stokje voor stak.
Weer een aanval van Almkerk… Ties stuitte op de keeper… de bal rolde terug… Ivan schoot, maar de bal stuiterde net wel-net niet over de lijn. We zullen het nooit weten, want de VAR was niet komen opdagen. Woudrichem schoot tussendoor nog op de lat. Maar weer was het “aanvals-tandem” Ties en Ivan die voor een doelpunt zorgde. Doelpunt Ivan, 9-6.

Een uit-bal werd geplaatst door het midden gespeeld en belandde voor de voeten van Sander. Zou dit dan het moment zijn? En jaaaaaa, een netjes geplaatst schot van Sander rolde langs de keeper het doel in; 10-6.
Woudrichem kon niets meer inbrengen. Een aanval werd gestopt door Ruben, hij speelde de bal in de loop van Ties en hij maakte het af; 11-6.
Ties zetten de eindstand op 12-6 met een panna door de benen van de keeper.

Het plezier spatte er van af. De jongens hebben een goede pot gespeeld. Zo vol houden mannen!

De volgende wedstrijd is zaterdag 24 september thuis om 10:00uur tegen RFC JO10-4.