ALMKERK WINT EERSTE THUISWEDSTRIJD

Vorige week verdiende het eerste elftal een punt (1-1) bij promotie-kandidaat DZC’68. Voor de technische staf was er geen reden om te wisselen. Dezelfde elf spelers mochten zaterdag in de basis starten om het op te nemen tegen Oranje Wit. De Dordtenaren speelden hun eerste wedstrijd gelijk tegen Bennekom. Waar Almkerk zich richt op handhaving, is de doelstelling van Oranje Wit om te eindigen in het linkerrijtje.

Op een redelijk gevuld sportpark ging de eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2022-2023 van start.

Opstelling:

Voor het wedstrijdverslag kunnen we de wedstrijd grofweg indelen in 3 fases.

Beginfase:
In het eerste half uur speelde Almkerk fantastisch voetbal. Via enkele schitterende aanvalspatronen werd Almkerk gevaarlijk. In balbezit werd stabiel gespeeld, zonder balverlies. De oranjehemden waren in figuurlijke zin “aandachtig toeschouwer en keken naar de voorstelling” van Almkerk. Na het half uur stond het scorebord meer dan terecht op 2-0. Met een pass buitenkant rechts had Jenner Koek een groot aandeel in de eerste goal. De pass van Jenner zette Jonathan van Eerd vrij voor de keeper, Jonathan bleef koel en benutte de mogelijkheid (1-0). Enkele minuten later was de assist van Steven Molenschot. Vanaf de linkerkant van het veld vond hij bij de tweede paal de ingelopen Niels Nieuwesteeg die strak afrondde (2-0). De elf spelers van Almkerk sprankelden.

Middenfase:
Een minuut of tien voor rust brak een nieuwe fase aan in de wedstrijd. Almkerk had nog nauwelijks iets weggegeven toen Oranje Wit scoorde vanuit een vrije trap (2-1). De Dordtse schapenkoppen kregen langzaamaan meer grip op Almkerk. Ook na de pauze was de wedstrijd in evenwicht waarbij Oranje Wit op zoek ging naar de gelijkmaker. In deze periode (grofweg van minuut 40 tot minuut 70) hield keeper Dennis van Duin met enkele reddingen zijn ploeg Almkerk op de been.

Halverwege de tweede helft, met nog altijd een 2-1 stand, begonnen beide trainers met wisselen.Voor Almkerk pakte dit het beste uit. Corne van Rosmalen haalde de achterlijn en legde de bal terug. Met zijn eerste balcontact besliste “gouden wissel” Areano van Seeters de wedstrijd: 3-1.

Eindfase:
Het laatste deel van de wedstrijd was Almkerk weer de bovenliggende partij. Oranje Wit geloofde het verder wel. Met enkele reddingen voorkwam de Dordtse keeper dat de uitslag nog hoger uitviel dan 3-1. Dat mocht de pret niet drukken.

Almkerk behaalde een verdiende overwinning en staat nu op vier punten uit twee wedstrijden.

Foto’s door Jan Noorloos

Almkerk - Oranje Wit. 3-1 - MyAlbum