Ongekende zegetocht voor de jongens van JO 10-2

Afgelopen zaterdag draaide de wedstrijd Almkerk JO10.2 – RFC JO10.2 onbedoeld uit in een extra keeperstraining voor RFC. Op het hoofdveld van Almkerk voltrok een ware doelpuntenregen. Na de wedstrijd stond de teller op 17 goals voor Almkerk tegen 3 goals voor RFC.

Het eerste doelpunt was een wake-up call voor Almkerk, in de 4e minuut kwam RFC geheel onverwachts voor bijna een leeg doel. Alleen Bradley stond tussen de tegenstander en het doel in, maar hij had geen schijn van kans. RFC maakte deze buitenkans af en het eerste doelpunt was een feit.

Dit was voor de jongens van Almkerk een smet op hun eerdere overwinningen. Oerkrachten werden ontketend en de doelpuntenregen stond op het punt te beginnen. Meteen na de aftrap behield Almkerk balbezit en werd Ruben in stelling gebracht. Met een hard afstandsschot poeierde hij de gelijkmaker in de 5e minuut. Hier had RFC geen antwoord op. Nadat RFC hadden afgetrapt veroverde Almkerk weer de bal en we zagen de herhaling van de gelijkmaker voor ons ogen voorbij flitsen. Het 2e doelpunt was een feit! 2-1 in de 6e minuut.

Nog beduusd van deze 2 treffers binnen 2 minuten moest RFC flink aan de bak om de stortvloed aan acties richting doel te pareren. Schitterende acties met een mooie opbouw van achteruit waarbij wisselend Daan en Jop mooie kansen kregen, werden met veel moeite geblokt door de keeper van RFC. Het veld werd over de gehele lengte en breedte benut waardoor Almkerk constant druk bleef houden op RFC. Door dit geweldige spel van Almkerk moest RFC wel op de counter voetballen. Zowaar lukten het hen om af en toe dreigend voor de goal van Almkerk te komen, maar dan stonden daar de verdediging en keeper als een geoliede machine om deze sporadische acties het hoofd te bieden. In de 10e minuut was er vanuit Almkerk een mooie actie en werd het volgende schot op het doel van RFC afgevuurd. Met de grootste moeite hield de keeper dit schot uit het doel, maar in de rebound stond daar Jop perfect opgesteld. Hij ramde de bal snoeihard tussen de doelpalen en was het 4e doelpunt een feit. Dit was dan ook de stand met de time-out.

Na de time-out , werden Sander en Ties ingebracht. Al snel na aftrap was het volgende doelpunt alweer een feit. Ties kreeg de bal in zijn voeten aangespeeld en met een ferm schot was daar het 5e doelpunt. Als razende reporter had ik ogen en oren te kort, laat staan tijd om alles te documenteren. Binnen een minuut was daar weer een schitterde actie van Ties naar Ruben naar Daan en vervolgens weer naar Ties en doelpunt nummer 6 was een feit. RFC stond erbij en keek ernaar. Tegen dit geweld waren zij niet opgewassen. Van achteruit werd telkens door Cas en Ruben mooi via de flanken opgebouwd richting Sander of Ties. Dit resulteerde op meerdere schoten op het doel, waarbij RFC meerdere malen het geluk aan hun zijde had. Meermaals werd er rakelings overgeschoten of stond de paal in de weg. Net voor rust werd Daan in positie gebracht en had de keeper geen schijn van kans, 7-1.

Na de rust bleef het losgebarsten geweld vanuit Almkerk onverminderd op de stellingen van RFC beuken. Dit resulteerde in diverse kansen voor Almkerk, die in de 24e minuut weer werd beloond met een doelpunt, 8-1.
RJC, dat al aardig murw was geslagen, zag een gaatje in de verdediging van Almkerk. Echter stond daar Cas z’n mannetje en speelde hard op de bal. De tegenstander viel op de grond en kreeg een vrije bal mee. Ondanks dat Bradley zeer goed stond te keepen, was hij nu kansloos. De vrije bal werd mooi ingeschoten. Voor het geknakte moreel van RJC was dit een lichtpuntje, 8-2.

Helaas was dit voor RJC van korte duur, binnen dezelfde minuut werd door Sander met een mooie voorzet aan Ties dit lichtpuntje weer ruw uitgedoofd, 9-2. Daarna kreeg Jop de bal en met een fraai lobje werd de keeper voor de 10e keer gepasseerd.

Almkerk was helemaal ontketend en de acties volgende elkaar in rap tempo op, doelpunt na doelpunt werd gemaakt. Na 40 minuten spelen stond de teller op 17-2. In de blessure tijd kreeg RFC nog een kans om de eindstand iets dragelijker te maken. Uit een fraaie actie van RFC werd de eindstand bepaald op 17-3.
Al met al weer een ongekende zegetocht voor de jongens van JO 10-2. Met goede moed stevenen zij af op de volgende wedstrijd, uit bij GRC. Succes en we hopen op weer een overwinning.