NET GEEN PUNT VOOR ALMKERK

Almkerk ging deze zaterdag op bezoek bij Scherpenzeel. De thuisspelende vereniging is de grote titelfavoriet. Scherpenzeel heeft diverse ex-profs in de gelederen. Daarnaast hebben diverse spelers ervaring in de tweede en derde divisie.

Almkerk startte voor de derde week op rij met dezelfde elf spelers in de basis.

Na een minuut stilte (overlijden erelid van Scherpenzeel) werd de wedstrijd in gang gezet. Almkerk, spelend in het gele (uit)tenue, begon vol passie en strijd. Scherpenzeel leek onder de indruk van de spelopvatting van Almkerk. Almkerk bleek niet te zijn gekomen om in te zakken, maar probeerde steeds de voetballende oplossing te vinden.

Het eerste kwartier kwam Scherpenzeel tot 2 goede kansen, waarvan er eentje op de buitenkant van de paal belandde.

De rest van de eerste helft speelde zich af op het middenveld. Er waren geen kansen meer te noteren voor beide doelen. Toch was het allesbehalve saai. Door de wil om te voetballen en de tentoongespreide inzet was het ook voor de neutrale toeschouwer een wedstrijd die het bekijken waard was.

Ruststand derhalve 0-0.

In de tweede helft een zelfde spelbeeld. Een gelijkopgaande wedstrijd waarbij Scherpenzeel net iets meer voetballende kwaliteiten bezit. Almkerk voetbalt lekker mee en houdt lang stand. Enkele kleine kansen zijn niet besteed aan Scherpenzeel (keeper Dennis van Duin is in vorm en ook wordt eenmaal de lat geraakt).

Met het verstrijken van de tijd neemt het geloof in een punt neemt toe.

Vijf minuten voor tijd krijgt de ploeg van Vincent de Klerk zelfs de kans op de overwinning. Een voorzet op het hoofd van Danilo Kros belandde voor de voeten van Jelle Stalenhoef. Helaas kreeg de captain de bal niet voldoende onder controle om tot een schot te komen. Het bleek achteraf de enige (halve) kans te zijn geweest voor Almkerk.

In de 89e minuut gaat het dan alsnog mis voor Almkerk. Olivier Pilon, spits van Scherpenzeel, rond een voorzet vanaf rechts af en laat zo Almkerk met lege handen achter.

Almkerk heeft een verdienstelijke wedstrijd gespeeld maar houdt er helaas geen punt aan over. Scherpenzeel wint voor de derde keer op rij zonder één enkel tegendoelpunt.

Aan de kant van Almkerk waren er gele kaarten voor Corne van Rosmalen, Jelle Stalenhoef en Jonathan van Eerd.