ALMKERK-DTS EDE GESTAAKT, STERKTE TOON VAN DRUNEN

De wedstrijd Almkerk-DTS’35 is afgelopen zaterdag na 39 minuten gestaakt. Tot aan dat moment ging de wedstrijd gelijk op.

Almkerk startte drie wedstrijden lang in dezelfde formatie. Noodgedwongen moest de technische staf voor deze wedstrijd twee wisselingen doorvoeren. De afwezigen waren Danilo Kros (geblesseerd) en Niels Nieuwesteeg (verblijf buitenland). Toon van Drunen en Dominique Mahu waren hun vervangers en startten zo voor het eerst in de basiself in deze competitie.

Het eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op. Beide teams speelden vanuit een hechte organisatie. Het aftasten leverde nog geen kansen op. Uiteindelijk was het DTS dat de wedstrijd openbrak. Tussen de linies werd middenvelder Huib Siefkes gevonden. Ongehinderd en zonder druk mocht hij het zestienmetergebied inlopen en hij drukte af, 0-1.

De achterstand betekende dat Almkerk iets “hoger” ging voetballen. Met de bal meer op de helft van de tegenstander werd gezocht naar kansjes. De echte kansen bleven uit. Na een half uur spelen verscheen toch de gelijkmaker op het bord. Zonder het een echte kans te willen noemen, schoot Steven Molenschot de bal van ruim 25 meter in de linkerbovenhoek en liet de keeper kansloos. Deze fantastische goal betekende een 1-1 tussenstand.

Almkerk had de minuten hierna het betere van het spel. Tot een andere tussenstand leidde dit niet.

In de 39e minuut vindt er een ongelukkig duel plaats tussen een DTS-aanvaller en Almkerk-linksback Toon van Drunen. Laatstgenoemde is direct buiten kennis.

De wedstrijd wordt enkele minuten later direct gestaakt door de scheidsrechter. Vanaf deze plaats dank voor de medewerking en het medeleven van de vereniging DTS’35.

Toon wordt op het veld geholpen door verzorger Arno Vos en aanwezige EHBO-ers (dank voor jullie adequate optreden!). Spoedig hierna nemen de toegesnelde hulpdiensten de zorg over.

Na deze dramatische gebeurtenis wachtten spelers, staf en de rest van de vereniging op nieuwe informatie. Het saamhorigheidsgevoel is ontzettend groot.

Over het verdere herstel kunnen op dit moment echt nog geen uitspraken worden gedaan.

We weten dat Toon in goede handen is.

Spelers, staf, bestuur en supporters wensen Toon het allerbeste. We hopen en bidden dat je hier goed uitkomt en dat we je binnenkort weer op ons sportpark zien verschijnen.