Nieuwsartikel-afbeelding

ALMKERK SCOORT NIET, PUNTEN VOOR ACHILLES’29

In het voetbalgekke dorp Groesbeek trof Almkerk tegenstander Achilles’29. Enkele jaren geleden speelde deze club nog betaald voetbal in de KeukenKampioen Divisie. De voormalige profclub is in verval geraakt en speelt nu in de 1e klasse.

Trainer Vincent de Klerk stuurde dezelfde elf basisspelers het veld in als vorige week. Tegenvaller was het vroege uitvallen van Dylan den Exter. Binnen tien minuten verliet hij geblesseerd het veld en werd vervangen door Remy Roodenburg.

De wedstrijd komt traag op gang. Almkerk is aan het aftasten en Achilles’29 speelt “om niet te verliezen”. De thuisploeg houdt veel spelers achter de bal. Halverwege de eerste helft zijn er dan ook nog geen kansen genoteerd.

Dit verandert na een misverstand in de verdediging van Almkerk. Een verkeerde breedtepass komt terecht bij de spits van Achilles’29. Met één beweging staat hij vrij voor keeper Dennis van Duin en rondt rustig af, 1-0. Dit is tevens de ruststand.

De tweede helft geeft een heel ander spelbeeld te zien. Almkerk heeft de schroom van zich afgeschud, de ploeg is veel in balbezit en speelt dominant.

Niels Nieuwesteeg en Steven Molenschot zijn na rust de eerste Almkerkers die een kans krijgen. Beide schoten worden gered door de Groesbeekse keeper. Halverwege de tweede helft is Jenner Koek de volgende die de kans krijgt op de gelijkmaker. In plaats van de bal hard te koppen, schampt hij slechts de bal. Invaller Dominique Mahu krijgt 2 mogelijkheden, maar ook hij weet niet te scoren.

Als de absolute slotfase aanbreekt staat Achilles’29 nog altijd op een 1-0 voorsprong. In blessuretijd geeft Steven Molenschot de bal keihard laag voor. De bal rolt door het hele 5-meter-gebied zonder dat een Almkerker de bal weet aan te raken om het laatste zetje te geven. Zo gaat ook deze mogelijkheid verloren. De laatste kans van de wedstrijd is voor Jonathan van Eerd. Zijn kopbal is hard en goed, laag in de hoek. Met een ongelooflijke knappe redding houdt de keeper van Achilles’29 zijn doel schoon.

Conclusie: Achilles’29 scoort haar enige kans van de wedstrijd. Almkerk weet geen van haar vele kansen te benutten en vergeet zichzelf te belonen met een gelijkspel of zelfs een overwinning.

Eindstand: Achilles’29 – Almkerk 1-0