EFFECTIEF ALMKERK VERSLAAT BENNEKOM (3-0)

Video met samenvatting onderaan dit bericht.

Almkerk begon deze zaterdag tegen Bennekom met 10 dezelfde namen als vorige week. Alleen de geblesseerde Dylan den Exter ontbrak. Zijn vervanger in de basiself was Janno Swart. Hij startte, na maandenlang blessure-leed, voor het eerst in basis.

Op een koud en winderig sportpark was de start van de wedstrijd duidelijk voor Bennekom. Het eerste half uur hadden de gasten het beste van spel. Almkerk had moeite de bal in bezit te houden, terwijl Bennekom eenvoudig de vrije man kon vinden. Het was aan keeper Dennis van Duin te danken dat het Almkerkse doel in die fase “schoon” bleef. Hij redde bekwaam op twee grote kansen van de bezoekers uit de Veluwe.

Na iets meer dan een half uur neemt de wedstrijd een wending. Almkerk krijgt haar eerste kans van de wedstrijd en het is direct raak. Danilo Kros zet “hoog druk” en verovert de bal op de helft van Bennekom. Vanuit deze actie komt Niels Nieuwesteeg in balbezit en met zijn linkerbeen vindt hij de verre hoek, 1-0.

Het is nog een kwartier te spelen tot aan de rust. Almkerk krijgt hierin geen kansen en omdat Dennis nog een keer redding brengt bij een Bennekomse inzet, is de ruststand 1-0.

Deze ruststand is wellicht geflatteerd, maar daar maalt niemand om. Almkerk is uitermate effectief. De thuisploeg “houdt de nul” en bovendien wordt de enige kans van de eerste helft benut.

In de tweede helft blijkt “het kaarsje” bij Bennekom opgebrand. Almkerk houdt relatief eenvoudig stand en gaat op weg naar een belangrijke zege.

De hardwerkende spits Jonathan van Eerd is na enkele minuten in de tweede helft doorgebroken. Hij wordt binnen de zestienmeter gevloerd. De prima leidende scheidsrechter Eddy van Yren kan niet anders beslissen dan een penalty toe te kennen. Aanvoerder Jelle Stalenhoef schiet onberispelijk binnen 2-0.

Vanaf dat moment is de wedstrijd gelopen. De gasten creëren niets meer. De thuisploeg heeft de controle. Een schot van Jonathan van Eerd wordt gered door de keeper van Bennekom.

Uiteindelijk wordt het nog wel 3-0. Jenner Koek dribbelt op volle snelheid vanaf eigen helft richting het Bennekomse doel en legt de bal breed op Niels Nieuwesteeg. Laatstgenoemde heeft geen moeite zijn tweede treffer van de middag te laten aantekenen.

Almkerk mag belangrijke punten bijschrijven. Aangezien volgende week een vrij weekend is, kunnen spelers, staf en supporters hier extra lang van genieten.

Samenvatting via VV Bennekom: