ALMKERK VERLIEST BIJ SVL

Aangezien vorige week de wedstrijd werd afgelast vanwege het besneeuwde veld, speelde Almkerk deze zaterdag haar eerste competitiewedstrijd na de winterstop. De blauwwitten gingen op bezoek bij SVL uit Langbroek.

In de selectie ontbraken deze week Steven Molenschot (ziek) en Dominique Mahu (familie-omstandigheden). Hierdoor startte Luqman Dawit in de basis en werd good-old Thomas Blankers gevraagd om als wisselspeler op de bank plaats te nemen.

De thuisploeg speelde in een 4-4-2-formatie. Met veel mensen achter de bal gunde SVL het balbezit aan Almkerk. Helaas speelden de mannen van Vincent de Klerk niet de beste wedstrijd van het seizoen. Het spel maken bleek moeilijk.

Na 10 minuten werd de opgave voor Almkerk nog zwaarder. SVL kwam op een 1-0 voorsprong. De manier waarop de treffer tot stand kwam, was kenmerkend voor deze middag. Almkerk had balbezit in de zestienmeter van SVL. Na slordig balverlies en even net niet scherp genoeg reageren, lag de bal zes seconden later in het netje aan de andere kant achter Almker-goalie Dennis van Duin.

Gesterkt door een voorsprong leunde SVL nog verder achteruit. Almkerk speelde de bal rond, maar kwam nauwelijks tot kansen. De paar “halve kansen” waren niet besteed aan Danilo Kros (kopbal naast uit corner), Jenner Koek (schot met links naast), Jelle Stalenhoef (schot over) en Jonathan van Eerd (redding keeper).

Net voor de rust werd het iets onvriendelijker. De scheidsrechter koos ervoor om bij een schermutseling beide aanvoerders te bestraffen met een gele kaart.

De rust werd bereikt met een 1-0 tussenstand.

De tweede helft ging verder zoals de eerste helft was geëindigd: SVL verdedigde de voorsprong en Almkerk probeerde vanuit het balbezit gevaarlijk te worden.

Vlak na rust kregen de gasten de grootste kans van de wedstrijd. Een verdediger en de keeper van SVL kwamen met elkaar in botsing rondom de “zestien”. De bal stuiterde tussen deze mannen door en belandde voor de voeten van Niels Nieuwesteeg. Met een leeg doel voor zich schoof de Almkerk-aanvaller de bal richting het lege doel, maar helaas bracht een kamikaze-sliding van een verdediger alsnog redding. De gelijkmaker bleef uit.

Almkerk had veel balbezit maar was erg slordig. Kansen werden er niet meer afgedwongen. Toen de tweede helft bijna voorbij was, kwam SVL zelfs op 2-0. Met nog enkele minuten op de klok was de wedstrijd hiermee gespeeld.

Eindstand SVL-Almkerk 2-0.

Zaterdag speelt Almkerk thuis tegen DZC’68.