ALMKERK KOMT TERUG VAN ACHTERSTAND EN DEELT DE PUNTEN MET LRC (2-2)

Deze zaterdag ontvingen de blauwwitten LRC. De gasten uit Leerdam staan op de tweede plaats en doen nog mee om de titel. Op voorhand wacht Almkerk dan ook een lastige middag.

De thuisploeg is weer eens compleet. Hierbij moet wel worden aangetekend dat Jenner Koek de hele week ziek is geweest en daarom op de bank begint.

In het eerste deel van de wedstrijd leek Almkerk onder de indruk van de gasten uit Leerdam. De thuisploeg begint zwak en LRC is duidelijk de bovenliggende partij. Na een half uur heeft Almkerk nog geen kans gehad. LRC daarentegen krijgt zeker vijf mogelijkheden. Vanuit een corner valt al snel (5e minuut) de 0-1. De gasten raken daarna tweemaal de paal en ook wordt nog een keer de lat geraakt. Door de kansen in dit eerste half uur niet af te maken laat LRC de thuisploeg in leven.

Het laatste deel van de eerste helft begint Almkerk sterker te worden. De eerste mogelijkheden worden afgedwongen. Een schot van Danilo Kros wordt nog net geblokt. Iets later, via een goede aanval, treft een schot van Dominique Mahu geen doel door een geweldige redding van de Leerdamse keeper. Een poging met links van Niels Nieuwesteeg gaat net over het doel. Almkerk komt steeds beter in de wedstrijd.

Daar waar het eigenlijk wachten is op de gelijkmaker, valt een paar minuten voor rust een doelpunt aan de andere kant. Via een razendsnelle counter brengt LRC de stand op 0-2.

In de blessuretijd van de eerste helft komt Almkerk terug in de wedstrijd. Via het hoofd van Jonathan van Eerd belandt de bal voor de linkervoet van Steven Molenschot. Steven haalt doeltreffend uit, 1-2. Dit is tevens de ruststand.

In de tweede helft komt Almkerk goed uit de startblokken. Het goede spel uit het laatste deel van de eerste helft wordt voortgezet. Een schot van Steven Molenschot wordt gered door de LRC-goalie. De aansluitende corner belandt op het hoofd van Dylan den Exter, zijn kopbal gaat helaas net naast.

In de 51e minuut komt aanvoerder Jelle Stalenhoef rond de middenlijn in balbezit. Hij vindt met een strakke opening Corne van Rosmalen aan de rechterflank. Corne geeft de bal mee aan Dominique Mahu. In “de zestien” weet Dominque zichzelf met een fraaie actie te ontdoen van zijn tegenstander en legt de bal breed op Jonathan van Eerd. Met een mooi strak schot in de bovenhoek brengt Jonathan de ploegen weer in evenwicht 2-2.

Behalve dat de stand nu gelijk was, was ook het spelbeeld in balans. Beide ploegen probeerden het laatste deel van de wedstrijd nog te winnen maar tot echte kansen kwam het niet meer (al moest keeper Dennis van Duin nog wel een paar keer handelend optreden).

De wedstrijd stevende af op een gelijkspel. In de blessuretijd ontstond er het nodige duw-/ en trekwerk na een overtreding aan de zijlijn. Uiteindelijk bleek het (gelukkig) meer commotie te zijn, dan dat het daadwerkelijk uit de hand liep. Toen de gemoederen waren bedaard “beloonde” de scheidsrechter zowel LRC’er Rick van Loo als Almkerker Dylan den Exter met een rode kaart.

Enkele ogenblikken later was de verder zeer sportieve wedstrijd afgelopen en stond er op het scorebord een eindstand van 2-2.