ALMKERK ONDERUIT BIJ BENNEKOM

Voor de tweede achtereenvolgende week maakte de selectie van Almkerk een reis naar de Veluwe. Vorige week werd de uitwedstrijd gewonnen bij DTS’35 (1-2). Deze zaterdag stond de wedstrijd uit tegen Bennekom op het programma. Bennekom is de nummer 5 op de ranglijst, Almkerk staat 6e.

Bij Almkerk ontbrak de geblesseerde Steven Molenschot. Zijn plek werd ingenomen door Janno Swart. In de warming-up werd duidelijk dat ook Danilo Kros niet kon spelen. Zo begon Thomas Blankers, normaliter speler van het 3e elftal, in de basis.

In de eerste helft ontspon zich een tactische wedstrijd. Er werd door beide ploegen gedisciplineerd vanuit hun taak gespeeld. Het ‘schaak-spel’ was van een redelijk hoog niveau, maar leverde weinig spektakel op voor de neutrale toeschouwer. Kansen bleken schaars deze zaterdag. Janno Swart schoot van buiten het strafschopgebied, maar de Bennekomse keeper redde bekwaam. Ook Jenner Koek merkte bij een doelpoging dat de doelman goed wakker was. Deze twee halve kansen waren de enige noemenswaardige wapenfeiten uit de eerste helft. De logische ruststand was dan ook 0-0.

In de tweede helft werd de wedstrijd in een tijdsbestek van vijf minuten beslist. In de 55e minuut vond een pass van een Bennekomse middenvelder ruimte achter de Almkerk-verdediging. De Bennekomse spits, vertrokken van randje buitenspel, wist hier wel raad mee. Met een boogbal over Dennis van der Duin kwam de 1-0 tussenstand op het scorebord.

Enkele minuten later leidt knullig balverlies in de eigen ‘zestien’ van Almkerk tot een kans voor Bennekom. Het kadootje wordt uitgepakt en zo staat het in de 60e minuut, 2-0.

Het laatste half uur is het spel van Almkerk het best te bestempelen als opportunistisch. Veel lange ballen en hopen dat ‘ de bal een keer goed valt’.

Thomas Blankers, mee naar voren gekomen bij een corner, raakt de lat.

Invaller Luuk Demmer, hij maakte zijn eerste speelminuten in het eerste elftal dit seizoen, was nog het dichtst bij een doelpunt. In de blessuretijd gaat zijn schot helaas over het doel.

Almkerk verliest in Bennekom met 2-0.

Volgende week zijn de blauwwitten vrij. De eerstvolgende wedstrijd is 29 april, dan zal Almkerk thuis moeten proberen drie punten te pakken tegen Sliedrecht.