Nieuwsartikel-afbeelding

Ria van Drunen klaverjaskampioen V.V. Almkerk seizoen 22-23

Op vrijdag 5 mei werd de laatste ronde van het Klaverjaskampioenschap V.V. Almkerk gespeeld.

Voor aanvang van de wedstrijd werd het virtuele podium be”man”ddoor Ria van Drunen, Maarten van Drunen en Ans Groenenberg, maar de verschillen in de top 5 waren zo klein dat niemand zeker kon zijn van haar/zijn positie op de ranglijst. Met die wetenschap begon de laatste speelronde.

Van de top 3 bleek alleen Ria bestand tegen de druk. Kees Verwoerdt en Hans van Breugel speelden ijzersterk, waar Maarten en Ans hun kansen op een podiumplaats zagen verdampen. Kees won de dagprijs, Gerard Roubos werd 2e, Hans 3e.

Nadat de resultaten waren opgeteld bleek het podium van de competitiete bestaan uit:

Eindstand klaverjassen VVA seizoen 2022-2023

Naam

Punten

Ria van Drunen

34.540

Kees Verwoerdt

33.868

Hans van Breugel

33.507

Ook de prijs om de beker voor de pittenkoning was spannend. Uiteindelijk ging Nico Vink met de pittenbeker aan de haal door Ria met een marginaal verschil voor te blijven.

Vlnr: Hans van Breugel (3e), Ria van Drunen (kampioen), Kees Verwoerdt (2e)

Nico Vink (pittenkoning)

In september begint de nieuwe competitie. In principe wordt van september t/m mei elke eerste vrijdag van de maand vanaf 20.00u in ontspannen sfeer gestreden om het kampioenschap. Ook beginnende klaverjassers of herintreders zijn van harte welkom. Voor de competitie mag één avond gemist worden, maar ook als je maar enkele keren mee kunt doen is dat geen probleem, er zijn iedere avond ook dagprijzen te winnen.