DOELPUNTLOOS GELIJKSPEL HOUDT ALMKERK IN ONZEKERHEID

Almkerk speelde deze zaterdag thuis tegen SVL. Voor de tweede week op rij kon Almkerk – bij een goed resultaat – het eersteklasserschap veilig stellen. Na de nederlaag vorige week (2-1 bij Duno in Doorwerth) slaagde de blauwwitten ook deze week niet in die missie. Zelf verdiende het nog wel een puntje (0-0 gelijkspel) echter wonnen de concurrenten op de andere velden waardoor handhaving nog niet is verzekerd.

Over de wedstrijd:
Almkerk miste tegen SVL de geschorste Jonathan van Eerd en de al langere tijd geblesseerden Danilo Kros en Steven Molenschot.

Beide teams probeerden wel de aanval te zoeken, maar nooit te massaal. Vanuit een solide basis met een goed bezette defensie probeerden de teams te komen tot aanvallende daden. Deze spelopvatting waar risico’s veelal werden vermeden, leidde vooral tot ‘voetbal op het middenveld’. In de eerste helft kwam SVL tot één schot op doel. Het schot van net buiten de zestienmeter gaat naast. Almkerk komt tot twee doelpogingen. Bij de eerste poging ontvangt Jelle Stalenhoef een goede pass van Niels Nieuwesteeg. Jelles schot gaat naast. In de blessuretijd van de eerste helft komt ook de tweede doelpoging van Almkerk op naam van Jelle Stalenhoef. Dit keer gaat zijn poging over.

Ruststand 0-0.

In de tweede helft komt Almkerk het dichtst bij een doelpunt. In de 60e minuut raakt Jelle Stalenhoef vanuit een vrije trap de onderkant van de lat.

In het laatste kwartier wordt er aanvallend gewisseld om nog iets te forceren:  aanvaller Andres Kwetters komt in het veld voor verdediger Janno Swart en even later wordt ook Jeroen Plomp als spits erin gebracht. Het mag niet baten. Corne van Rosmalen vindt vlak voor tijd nog het zijnet. Gescoord wordt er echter niet, eindstand 0-0.

Volgende week speelt Almkerk uit bij Nivo Sparta. Het wordt een allesbeslissende wedstrijd met als inzet directe handhaving. De ploeg uit Zaltbommel heeft de laatste drie wedstrijden in winst omgezet. De spelers van Almkerk zullen er alles aan moeten doen om een resultaat te boeken.