ALMKERK BLIJFT EERSTEKLASSER NA GELIJKSPEL BIJ NIVO SPARTA

Het eerste elftal van Almkerk speelt ook volgend jaar in de eerste klasse. Deze zaterdag speelden de blauwwitten een uitwedstrijd bij NIVO SPARTA in Zaltbommel. Bij een verlies dreigde de nacompetitie, bij een gelijkspel of overwinning zou handhaving een feit zijn. De wedstrijd eindigde in 1-1 en daarmee kon Almkerk een feestje vieren.

In de basiself begonnen tien van dezelfde elf spelers die vorige week ook mochten starten. Nu speelde de vorige week geschorste Jonathan van Eerd, Areano van Seters begon hierdoor op de bank.

Na een indrukwekkende opkomst uit de spelerstunnel (inclusief vuurwerk, harde muziek, tromgeroffel en zingende supporters) floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd.

In de eerste helft was Almkerk de bovenliggende partij. Vrij gemakkelijk werd steeds de vrije man gevonden. Jonathan van Eerd bracht met een goede individuele actie de stand binnen het kwartier op 0-1. Jonathan wint het kopduel van zijn tegenstander, loopt zelf door achter zijn eigen kopbal aan en schiet diagonaal binnen.

Verdedigend “stond” het goed en er werd geen kans weggeven. Almkerk had de wedstrijd onder controle. In de blessuretijd van de eerste helft komt er toch de eerste kans voor NIVO. Het is direct raak ook:  Frenk Schaap gebruikt zijn lichaam en schiet binnen bij de tweede paal, 1-1.

De verwachting voor de tweede helft was dat NIVO volle bak met “alles-of-niets” zou proberen een tweede treffer te maken. In de praktijk viel dit tegen. Almkerk hield eenvoudig stand en er werden geen kansen weggegeven. In de laatste minuten trekt zelfs de NIVO-keeper bij een corner mee naar voren. De scrimmage voor het doel loopt goed af, de bal huppelt naast.

Nadat de ijzersterk leidende scheidsrechter Bijlsma voor de laatste heeft gefloten, en de wedstrijd in 1-1 eindigde, kon het Almkerkse feest losbarsten.

Almkerk beëindigt het seizoen op een keurige zevende plaats. Er werden 29 punten gehaald uit 24 wedstrijden (7 winst, 8 gelijk, 9 verlies).

We (bestuur, spelers en technische staf) willen hierbij de trouwe supporters bedanken voor hun steun dit seizoen. Tot ziens volgend seizoen!