Almkerk 3 pakt titel op laatste speeldag

Na een bloedstollende eindstrijd met een flink aantal ploegen die tot op het laatst meestreden om de titel, is het derde van Almkerk gisteren kampioen geworden. Nadat vorige week de wedstrijd tegen concurrent het tweede van S.V.S.’65 uit Spijk met 4-1 werd gewonnen, waren de Almkerkers bij een overwinning tegen GVV Unitas 3 kampioen. In grote getalen werd afgereisd naar het zonnige sportpark in Gorinchem. Naast de eigen fans waren er ook toeschouwers van Kozakken Boys 3, dat bij een gelijkspel of verlies van Almkerk kampioen zou worden. Ondanks het massaal uitgelopen publiek en de druk die op de wedstrijd stond, was van kampioenskoorts geen sprake. Almkerk begon sterk en stond na 10 minuten al op 0-2. De wedstrijd werd gecontroleerd en de voorsprong verder uitgebouwd. Met rust stond het al 1-4.

Nadat in de tweede helft ook de 1-5 viel, was de titel wel haast een voldongen feit en keerden de Werkendammers ook huiswaarts. Er viel aan beide kanten nog een goal en met een klinkende 2-6 overwinning was het kampioenschap binnen. Leider en aanvoerder Martijn van der Pluijm is trots op zijn team: “Al jaren strijden we bovenin mee in de vierde klasse en ook dit jaar leek het daarmee te eindigen, maar na een fantastische eindsprint is dit het resultaat. Elke zaterdag staat er weer een hecht team dat voor de overwinning gaat, al is voornamelijk de derde helft onze kracht.”

En dat blijkt maar weer, want het terras op de voetbal werd flink feest gevierd. Ook Café de Alm werd uiteraard niet overgeslagen in de feestvreugde en zo ging het festijn tot in de late uurtjes door.

Almkerk 3 bedankt de supporters die ons door dik en dun steunen en uiteraard onze sponsoren: