Almkerk-Altena JO15-1 KAMPIOEN

Na een 3e plaats in de 1e fase en een 2e plaats in de 2e fase, ging het combinatieteam JO15-1 in de laatste fase natuurlijk voor de titel in de 2e klas. Gedurende het verloop van deze fase bleven er nog 2 concurrenten over: RKTVC JO15-2 en GRC’14 JO15-1. Na een verrassende nederlaag van onze buurtgenoot, bleef uiteindelijk alleen de concurrent uit Tiel over. En juist deze tegenstander stond als één-na-laatste wedstrijd op het programma. De uitgangspunten vooraf waren de ideale ingrediënten voor een ware thriller: bij winst zou Almkerk-Altena kampioen worden, bij verlies zou tegenstander RKTVC kampioen zijn en bij een gelijkspel zou de beslissing pas vallen in de laatste wedstrijd waarbij dan Almkerk-Altena zou moeten winnen van ……. GRC’14.

Met het nodige vuurwerk werd de wedstrijd op gang gebracht die onder leiding stond van scheidsrechter Peter Akkermans. Na 15 minuten kwam RKTVC op een 0-1 voorsprong en het lukte Almkerk-Altena maar niet om in het eigen spel te komen. Wellicht toch te veel spanning in de benen? Uiteindelijk was het Daan die na een combinatie met Juul de verre hoek vond en de score weer gelijk trok. Met een 1-1 ruststand werd de thee opgezocht. Na rust had Almkerk-Altena meer balbezit, maar was juist RKTVC levensgevaarlijk in de counter. Gelukkig was keeper Tim in uitstekende vorm en hield daarmee zijn ploeg in de wedstrijd. Een prachtige pegel van 20m van Juul zorgde voor een orkaan van blijdschap: Almkerk-Altena was 10 minuten voor tijd op een 2-1 voorsprong gekomen. RKTVC perste er nog een slotoffensief uit, maar het was de thuisploeg die de genadeklap gaf. Met een fantastische actie over rechts haalt Abdel de achterlijn en legt de bal op maat terug naar spits Silvester die met een subtiel tikje de verre hoek vindt: de bevrijdende 3-1!!!

Een paar minuten later fluit Peter voor het eindsignaal en is het vuurwerk tot in Nieuwendijk te horen. De spelers komen in een scrum bij elkaar, waarna al zingend de kampioensschaal omhoog kan! Een top-prestatie van deze prachtige ploeg die bestaat uit Rody Hoeke, Abdel Zoghni, Iwan de Regt, Dylan Vink, Rowan Eijkhout, Juul Roubos, Timo van der Westen, Tim van Haaften, Silvester Groen, Sem van Wijk, Ruben Sterrenburg, Joël Hakkesteeg, Daan Groeneveld en Jonathan Herwig.