Almkerk JO10 wint overtuigend van Peursum

Tijdens een lange zoektocht naar nieuwe trainers van de JO10-1, zat jeugdcoördinator René van Haaften een aantal weken geleden met de handen in het haar. Trainer van vorig jaar, Sven van Vark, kan door studie en werk minder aanwezig zijn. Zo kwam René terecht bij een vriendengroep met voetballers uit Almkerk. De animo was groot en zo kregen de pupillen maar liefst 5 nieuwe trainers. Arjen Kant, Pim van den Nieuwenhuizen, Bjorn Visser, Jason Timmermans en Lex Roubos. Door blessures dan wel gebrek aan talent spelen zij zelf niet (meer) op het hoogste niveau, maar des te meer willen zij de nieuwe talentvolle lichting begeleiden in het mooiste spelletje dat er is: voetbal. We proberen jullie dit jaar op de hoogte te houden van de avonturen van deze talenten.

De eerste wedstrijd tegen LRC werd vorige week zakelijk met 2-1 gewonnen. Op een mistige zaterdagochtend 9 september vertrekt de JO10-1 dan ook vol vertrouwen naar Giessenburg. Met driemaal Luuk in de selectie wordt het coachen voor Pim en Arjen, de trainers van vandaag, een opgave. Net als vorige week starten we in een 1-3-2 formatie.
Na het eerste fluitsignaal bleek dat Peursum beter om kon gaan met het vroege tijdstip. Keeper Boas kon aan de bak.
Toch herpakte Almkerk zich goed en stonden we met de timeout 0-1 voor.
In de time out werden er nog wat tactische aanwijzingen gegeven. Deze bleken te werken, met 0-3 gingen we de rust in. Onder de opkomende zon bleven we buiten voor de bespreking.
Almkerk was wakker, want de een na de andere vloeiende aanval kwam voorbij en zo stond het 0-7 in de timeout. Wilde we de 10 halen, dan moest er samen gespeeld worden. Helaas werd de 10 niet gehaald, maar het was nog mooier dat het hele zestal zijn best deed, om iedereen te laten scoren. Uiteindelijk stapten we met 0-8 van het veld. De trainers en ouders hebben erg genoten, maar belangrijker, de jongens ook!

Volgende week spelen we om 10 uur uit bij Meerkerk.

Doelpuntenmakers: Luuk Nieuwenhuizen 2x, Daley 3x, Luuk Verhoeven 2x, Gijs 1x

Foto’s via https://www.vvpeursum.nl/