Wedstrijdverslag en videosamenvatting VV Almkerk 2 – SteDoCo 2

Op zaterdag 23 september 2023 was het dan zover; de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. De tegenstander was SteDoCo uit Hoornaar. Vorig seizoen werden zij kampioen in de 2e klasse, waardoor ze promoveerden naar de 1e klasse. Door de drukte in het verkeer moest deze wedstrijd 20 minuten later beginnen, wat voor niemand een ideale voorbereiding is.

Om 14:50 werd er op sportcomplex Almkerk afgetrapt, onder leiding van Rinus van Zijl. SteDoco zette hoog druk en bij vlagen kwam Almkerk hier voetballend onderuit. Helaas gaat het dan even mis… Twan speelt Ramon in, die op zijn beurt de bal breed probeert te spelen. Deze bal is net te kort, waardoor de tegenstander kan onderscheppen, de bal breed legt en hiermee de 0-1 op het scorebord zet. Een aantal minuten laten volgt er een discutabel moment. Een lange bal van SteDoCo belandt achter onze verdediging, waar Ben goed voor zijn man weet te komen. Echter krijgt hij een duw van zijn tegenstander, waardoor hij uit balans raakt, valt en de bal met zijn hand raakt. De scheidsrechter ziet er geen overtreding in, maar ziet wel de handsbal van Ben. Hierdoor krijgen we een strafschop tegen, die keurig binnen geschoten wordt. Hiermee staat het 0-2 en dus moeten we vol aan de bak.

Door een ongelukkig eigen doelpunt van SteDoCo komen we terug tot 1-2. De verdediger probeert de bal weg te koppen, maar krijgt deze zodanig op zijn hoofd dat de bal in eigen doel verdwijnt. Hierna gaan we op zoek naar de gelijkmaker, maar na een lange bal achter onze verdediging schiet de spits van SteDoCo met een mooie volley de bal in de verre hoek langs Twan, 1-3…

De boel wordt opgepept en iedereen zet elkaar extra op scherp. Er wordt enorme veerkracht getoond en nog voor de rust scoort Almkerk twee keer. Uit een mooie afstandskrul van Nick maken we de aansluitingstreffer, 2-3. Hierna weet Almkerk steeds beter te combineren met elkaar en krijgen we langzamerhand steeds meer kansjes. Dan komt het moment van de gelijkmaker. Stan verovert de bal en vindt met een hoge bal Jeroen. Die speelt zich knap vrij en legt de bal breed op Nick, die op zijn beurt Andres wegstuurt op de flank. Andres zoekt de 1 tegen 1 op en legt de bal voor op Johnny die ondertussen positie heeft gekozen voor de goal. Hij schiet de bal tegen de touwen en hiermee komen we terug tot 3-3. Vlak daarna is het rust en dus even tijd om bij te komen van deze doelpuntrijke 1e helft.

Na deze onderbreking blijft de druk van SteDoCo hoog, maar Almkerk weet zich ook in dit deel van de wedstrijd er goed onderuit te voetballen. SteDoCo probeert op te bouwen, maar Jeroen kiest voor het druk zetten op de centrale verdediger. Onder deze druk speelt de verdediger de bal te ver voor zich uit, waardoor Andres de bal kan ontfutselen en de 4-3 binnenschuift. Hierdoor komen we voor het eerst op voorsprong en is het de vraag hoe SteDoCo hier op gaat reageren. De wedstrijd gaat steeds meer richting het einde en de uitploeg gaat risico nemen. Een extra spits komt erbij en bij Almkerk wordt hierop gereageerd met een extra verdediger. Op een enkele situatie na levert dit bijna geen gevaar op, maar wel nog een doelpunt voor Almkerk. De bevrijdende 5-3 komt na een weggewerkte inworp van SteDoCo, ver op onze eigen helft. Nick ontvangt de bal op eigen helft, laat deze nog een paar keer stuiteren en schiet vanaf 55 meter(!) de bal over de keeper van de uitploeg, die op dat moment ver voor zijn doel stond. Hierna volgt direct het eindsignaal en de eerste driepunter van het nieuwe seizoen is binnen!

Op zaterdag 30 september speelt Almkerk 2 een uitwedstrijd in en tegen Sleeuwijk. Om 15:00 uur wordt er afgetrapt op Sportpark de Roef. Een mooie regionale derby en daarom hopen we op opnieuw veel supporters langs de lijn!

Hieronder is de eerste videosamenvatting te zien van Almkerk 2, een enerverende en doelpuntrijke wedstrijd!