De laatste horde voor het kampioenschap

Vandaag weer een prachtige wedstrijd op het programma tegen Streefkerk. Het is perfect voetbal weer, temperatuur is goed en zonnetje schijnt. Met een compleet elftal vertrekken we richting Streefkerk om de winnende lijn door te zetten (3 gespeeld, 3 gewonnen). De trainers vertrokken iets later dan de spelers, aangezien 1 van de trainers wat later dan gepland was (we zullen geen namen noemen).

Bij Streefkerk aangekomen, gaan we met een fitte en energieke ploeg het veld op. De jongens zijn hongerig en gebrand op nog een overwinning. Vandaag starten we met Daley, Nouri en Luuk D in de verdediging en Gijs en Boet in de aanval. Uiteraard weer met onze muur op doel; Boas. Luuk V start aan de zijlijn, maar hij coacht het team continu mee aan samen met zijn trainers. Goede energie in de groep. Het start signaal klinkt en na een aantal seconden krijgt Gijs de bal uit de lucht en neemt deze vol op de pantoffel; 1-0!
Na de 1-0 is het team wat zoekende en vallen de 1-1 en 1-2 wat ongelukkig. Een klutsbal en een bal die van richting veranderd wordt. De jongens laten het koppie niet hangen en peppen elkaar op en gaan er weer vol tegenaan. De eerste time out gaat in en Luuk V komt erin voor Luuk D. Na de eerste time out krijgt Gijs het op zijn heupen en maakt de 2-2 en 3-2. Prachtige combinaties en als team uit gevoetbald. Met 3-2 de rust in en Nouri wordt gewisseld voor Luuk D.

Direct na de rust wordt de score al snel uitgebreid naar 7-2. Na iedere goal verzinnen de jongens de mooiste manieren om te juichen. ‘De schoenen poetsen’ is een populaire manier om te juichen. De ouders zullen dankbaar zijn, scheelt weer wat schoonmaak werk van de schoenen. Uiteindelijk komt Nouri weer terug in het veld en gaat Boet wissel na al het harde werk. We sluiten de wedstrijd af met 11-3. De jongens hebben hard gewerkt, alles gegeven en als team gevoetbald. Trotse trainers.

Volgende week krijgen GJS op bezoek en spelen we de kampioenswedstrijd!