Volle buit in Sleeuwijk voor Almkerk 2

Op zaterdag 30 september speelde Almkerk 2 een uitwedstrijd in en tegen Sleeuwijk. VV Sleeuwijk wist, net als Almkerk, de eerste competitiewedstrijd te winnen. Onder mooie nazomerse omstandigheden werd deze wedstrijd gespeeld op Sportpark de Roef.

Om 14:30 werd er, onder leiding van scheidsrechter Klink, afgetrapt. In het begin was Almkerk nog wat zoekende, en waren er een paar slordigheden. Ballen werden net niet zuiver ingespeeld, maar gelukkig leidde dit niet tot kansen voor de thuisploeg. Sterker nog; na een voorzet uit een vrije trap van Almkerk en een scrimmage voor de goal weet Jeroen de 0-1 tegen het net te koppen. Vlak na de 0-1 scoort VV Sleeuwijk de 1-1, maar deze goal wordt afgekeurd vanwege buitenspel. Vanaf dat moment heeft Almkerk de overhand in het duel en laten ze de bal vrij gemakkelijk rondgaan, maar het  doelpunt blijft nog even uit…

De 0-2 valt in het tweede gedeelte van de 1e helft. Nick krijgt op een aantal meter buiten de zestien de bal en schiet de bal verwoestend in de rechterbovenhoek. De keeper is kansloos en door deze goal komt de marge op twee doelpunten voorsprong. Later in de eerste helft valt ook nog de 0-3 via Jeroen, maar deze goal wordt, na overleg met de grensrechter, afgekeurd vanwege buitenspel. Hierdoor gaan we met een 0-2 stand de rust in.

In de eerste 10 minuten na de rust geeft Sleeuwijk wat meer druk, maar dit levert weinig tot geen kansen op voor de thuisploeg. In de 70e minuut valt dan voor ons de bevrijdende 0-3. Na een goede combinatie op rechts en de opening op links, kan Andres vanaf de zijkant één op één met de keeper en schiet hij de bal onberispelijk in de korte hoek.

Na de 0-3 krijgt Almkerk nog een aantal kansen om de score verder uit te breiden, maar verder dan drie doelpunten komt het niet. Een mooie, verdiende overwinning.

Volgende week zaterdag treft Almkerk in een thuiswedstrijd VV De Alblas. Zij hebben uit hun eerste wedstrijden ook 6 punten. Dat belooft een mooie wedstrijd te worden! Om 14:30 trappen we af op ons eigen sportcomplex in Almkerk. We hopen jullie langs de lijn te zien.

Wat vorige week niet vermeld is, maar zeker wel vermeld had moeten worden; Niels Hofstede heeft na ruim 2 jaar blessureleed zijn rentree mogen maken! Vorige week viel hij tegen SteDoCo een paar minuten voor tijd in en deze week mocht hij tegen Sleeuwijk langer invallen. Fijn om je weer op het veld te zien Niels!