Maak kennis met… Ramon van Dalen (Almkerk 2)

Ramon van Dalen (24 jaar) is momenteel speler van VV Almkerk 2 en vandaag mogen we kennismaken met hem. Dit seizoen komt hij met het team uit in de eerste klasse en ook daarover spreken we met Ramon.

Daallie (de bijnaam die hij door de jaren heen gekregen heeft) woont zoals hij het beschrijft ‘nog heerlijk thuis in Almkerk’ bij zijn ouders Peter en Talitha. Hij heeft één zusje; Indy. Ook zij is actief bij VV Almkerk. Hij is werkzaam bij de Kurenpolder als zwemonderwijzer en recreatielid.

Hij begon met voetballen op 5-jarige leeftijd, maar lid van VV Almkerk is hij al vanaf zijn geboorte. Zijn toenmalige buurman Jo Kant heeft hiervoor gezorgd. Na jaren in de jeugd gevoetbald te hebben, kwam Ramon op zijn 18e officieel bij de selectie. In de jaren ervoor trainde hij regelmatig mee met het 1e en 2e elftal. In zijn periode bij de selectie heeft hij één jaar bij RFC 1 gevoetbald. Na dit seizoen miste hij de club en zijn vrienden en besloot hij weer terug te komen naar VV Almkerk.

Zijn hoogtepunten binnen het voetbal heeft Ramon ook meegemaakt bij ons op de vereniging. Hij noemt er twee: ‘Zowel mijn debuut bij het 1e elftal in het kampioensjaar (uit bij VV Tricht, op 16-jarige leeftijd) als dat ik zelf kampioen mocht worden met het 2e elftal in het seizoen 2018/2019 zijn een hoogtepunt binnen het voetbal’.

Helaas heeft Ramon ook twee dieptepunten meegemaakt binnen het voetbal. Tijdens het jaarlijkse mixtoernooi heeft hij een keer zijn enkelband afgescheurd, waardoor hij ruim een halfjaar niet kon voetballen. Daarnaast was voor hem de degradatie van aflopen jaar met het 2e elftal een dieptepunt voor hem.

Naast zijn inspanningen bij selectie, heeft Ramon ook een vrijwilligersrol binnen de vereniging. Hij is momenteel trainer van de JO15-1. Hij hoopt de jongens daar zoveel als mogelijk bij te brengen, zodat ze hopelijk het 1e elftal kunnen halen. Hij doet dit samen met Rene van Haaften.

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘’Ik zal waarschijnlijk velen tekort doen en ik hoop en verwacht dat zij door anderen alsnog genoemd gaan worden. Maar ik ga voor mijn trainers collega bij de JO15-1; Rene van Haaften. Buiten dat Rene een geweldige kerel is, heb ik respect voor zijn inzet binnen de club.’’

De voetbalsport is voor Ramon enorm belangrijk. Zoals hij zelf omschrijft; ‘Voetbal is mijn leven’. Naast dat hij de sport zelf beoefent, is hij ook supporter van PSV. Een leven zonder voetbal kan hij zich daarom ook niet voorstellen.

Dit seizoen komt Almkerk 2 uit in de 1e klasse en Ramon heeft mooie verwachtingen met het team. Het team is nagenoeg niet veranderd t.o.v. vorig seizoen en hij verwacht dat ze in de top 5 gaan eindigen en mee gaan strijden voor een periodetitel. Zoals hij zelf beschrijft: ‘Almkerk 2 is een schitterend team met, op een enkeling na, allemaal Almkerkse jongens die niet alleen goed kunnen voetballen, maar ten alle tijden voor elkaar door het vuur zullen gaan. Ik denk dat die combinatie goud gaat zijn voor dit seizoen’.

Met een begin van 6 punten uit twee wedstrijden zijn de mannen van Almkerk 2 goed aan het seizoen begonnen. Dat levert een positieve sfeer en een gezellige 3e helft op bij het team. Daarin staat het nummer Chiquitita van ABBA ‘onlosmakelijk’ verbonden met de feesten op de club. Laten we hopen dat het nummer nog vaak gedraaid mag worden bij de vereniging!