Almkerk 2 wint ook van De Alblas (met samenvatting)

Op zaterdag 7 oktober stond de thuiswedstrijd tegen VV De Alblas op het programma. Beide teams hadden hun eerste twee wedstrijden gewonnen en dus was dit de eerste keer dat één van de teams punten zou gaan verspelen. Onder leiding van scheidsrechter Hop werd er om 14:30 afgetrapt op sportcomplex Almkerk.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er een minuut stilte gehouden vanwege een overlijdensgeval binnen de selectie. Hierna ging de focus op de wedstrijd, zodat we de ongeslagen status vast konden houden. Vanaf het begin was duidelijk te zien dat we tegen een fysiek sterke tegenstander speelde. Door middel van hun sterke en snelle voorhoede probeerde De Alblas de ruimte achter onze verdediging te benutten. Het was hard werken, maar de eerste kans was voor uitploeg. Zij kwamen vanaf de zijkant één op één, maar deze kans wisten ze niet te benutten.

In de 10e minuut komt Almkerk op voorsprong. De Alblas heeft een inworp, ver op de helft van Almkerk. Ze verliezen de bal na een breedte pas, waarna Luuk Hoeke de bal in één keer in de hoek plaatst achter de laatste linie van de uitploeg. Andres komt na een goede actie tot een schot, waarna de rebound een prooi is voor Luuk Demmer; 1-0!

Hierna belooft het een intensieve wedstrijd te worden, waarbij de Alblas meerdere malen gevaarlijk dreigt te worden door middel van de lange bal. Door goed optreden van de verdediging en Twan blijft het 1-0. Milan ziet in de tussentijd een volley over het doel van de tegenstander vliegen.

Lang blijft het 1-0 en de spanning is om te snijden. De Alblas zet meer druk en zet een extra spits in het veld om de druk te verhogen. Dit betekent wel dat er meer ruimte zal ontstaan voor de tegenaanval van Almkerk. En die ruimte wordt optimaal benut; op eigen helft geeft Nick de bal hoog in de hoek richting Johnny. Hij geeft de bal mee aan Andres die de bal op zijn beurt breed geeft op Stan. Ondertussen is Johnny aangesloten in het strafschopgebied en hij krijgt de bal laag voor van Stan. Met een soepele voetbeweging schiet Johnny de bal via de onderkant van de lat en dus komt de er een hogere score (en daarmee ook de eindstand) op het bord: 2-0!

Een wedstrijd waarin Almkerk hard moest werken wordt beloond met drie punten. Dit betekent dat Almkerk nog steeds geen puntenverlies heeft geleden. Volgende week staat de uitwedstrijd bij IFC in Hendrik-Ido-Ambacht op het programma. Om 12:30 wordt er dan afgetrapt op Sportpark Schildman. Ook dan hopen we de drie punten mee naar Almkerk te nemen.

Helaas hebben we deze week ook minder goed nieuws ontvangen. Ben Hoeke heeft op de dinsdagavond training zijn middenvoetsbeentje gebroken. Hij zal de komende weken in het gips moeten en voorlopig niet kunnen voetballen. We wensen Ben succes met zijn herstel!

Zie hieronder de samenvatting van Almkerk 2 tegen De Alblas 2 (2-0).