GJS te sterk voor Almkerk JO10

Op het winderige Sportpark Almkerk stond een mooie dag op het programma tegen GJS. Na 4 gewonnen spelen konden de jongens bovenaan eindigen in de poule. De Gorkumse Jonge Spartanen konden bij winst ook eerste worden, dus de spanning was aanwezig.

De JO10 begon goed aan de wedstrijd, zowel Gijs als Boet kregen goede kansen maar de keeper van GJS stond in de weg. Ook Luuk D schoot nog een keer hard van afstand, maar helaas net naast. GJS kwam niet verder dan wat kleine kansjes. Timeout.

Ook na de eerste timeout was Almkerk de bovenliggende partij. Luuk V maakte een mooie actie, draaide mooi door en schoot maar wederom stond de keeper in de weg. GJS werd richting de rust sterker en plots viel een afgedwaalde voorzet over keeper Boas heen op de paal. Op naar de ranja.

Met de wind tegen werd het na de rust een stuk zwaarder voor Almkerk. Een schot van Boet zeilde nog over, maar verder had Almkerk weinig te vertellen. Met zijn lange ballen wist de keeper van GJS de sterke aanvallers te vinden en zo kreeg de Gorkummers meer kansen. Daley haalde nog een hele knappe bal van de lijn, maar de 0-1 was kort daarna niet te voorkomen. Snel daarna volgde de 0-2. Een lange bal van de keeper ving iets teveel wind en viel over de keeper heen en zo stond het 0-3. Gijs schoot net voor de timeout nog naast. De bal wil er echt niet in.

In het laatste kwart werd Nouri naar voren geschoven. Dit zorgde voorin voor meer gevaar. Na een goede actie van Boet kwam de bal bij Nouri, maar wederom stuitte Almkerk op de keeper. Door het aanvallende spel werd GJS gevaarlijker in de counter en raakte het zowel de lat als de paal. Helaas viel kort daarna de 0-4. De jongens streden als leeuwen, maar GJS bleek te sterk vandaag. Wel werd de JO10 gedeeld eerste en zo maakten de bedroefde gezichten snel plaats voor feest en gezang. Een mooie dag, uiteraard afgesloten met friet en een snack!

Hiermee sluiten we trots de eerste fase af. Na 2 weken zonder competitiewedstrijd beginnen we 28 oktober met de tweede fase. Tot dan!

Dank aan Colinda de Zeeuw Fotografie voor de foto’s!