ALMKERK VERSLAAT MOERSE BOYS (1-0)

Het eerste elftal van Almkerk speelde zaterdag een thuiswedstrijd tegen Moerse Boys uit Zundert. Na afloop bleek dat deze wedstrijd drie punten zou opleveren voor de thuisploeg.

INFORMATIE VOORAF
In de selectie van Almkerk waren er afgelopen week de nodige blessures en pijntjes. Onder kundige begeleiding van verzorger Arno Vos (en het doorbijten van de betreffende spelers) bleef de schade beperkt tot twee geblesseerde afwezigen: Jenner Koek en Danilo Kros.

In de startopstelling waren er voor het eerst in deze competitie basisplaatsen voor Steven Molenschot, Lucas Ligtvoet en Dominique Mahu.

EERSTE HELFT
Nadat pupil van de week, Romy, het goede voorbeeld had gegeven hoe een doelpunt te maken, floot scheidsrechter van Helden voor het begin van de wedstrijd. De scheidsrechter floot een prima partij en kon de kaarten in de zak houden in deze sportieve wedstrijd.

Al snel werd duidelijk wat voor type wedstrijd dit zou worden. Moerse Boys speelde compact en gunde Almkerk de bal. Optisch lag daarmee het overwicht bij de blauwwitten maar veel balbezit garandeert natuurlijk niet per definitie een goed resultaat.

Het lukt Almkerk in de eerste helft niet of nauwelijks om vanuit het vele balbezit te komen tot kansen. Na ruim een kwartier kopt Jelle Stalenhoef de bal hard op de paal na een prima voorzet van Corne van Rosmalen. Dit is de enige noemenswaardige mogelijkheid voor Almkerk in de eerste helft.

Aan de andere kant komt Moerse Boys ook niet tot kansen. In de blessuretijd van de eerste helft zijn de gasten dan toch een keer gevaarlijk. Keeper Dennis van Duin is, na een scrimmage met twee doelpogingen door Moerse Boys, de situatie meester. Hij houdt zijn doel schoon waardoor de rust ‘doelpuntloos’ wordt bereikt.

Ruststand 0-0

TWEEDE HELFT: OP JACHT
De tweede helft was qua spelbeeld identiek aan de eerste helft, namelijk een dominant Almkerk met veel balbezit. In tegenstelling tot de eerste helft kwamen er in de tweede helft wel de nodige kansen en mogelijkheden.

Een schot(je) van Dominique Mahu was te zacht. Jelle Stalenhoef deed een poging “ineens” daar waar rustig aannemen een betere optie leek. Vreemd uitkomen van de keeper kon niet worden afgestraft door Dominique Mahu. Een hard schot van Steven Molenschot ging iets teveel door het midden waardoor het een prooi werd voor de Zundertse keeper. Een vrije trap van Melvin van den Heuvel werd ternauwernood gered door de doelwachter, de rebound was voor Lucas Ligtvoet die de trekker niet kon overhalen.

Zoals beschreven wilde geen van de mogelijkheden erin voor de thuisploeg.

Moerse Boys was in de tweede helft slechts één keer gevaarlijk. Een afstandschot, met een lastige stuit, werd vakkundig gestopt door Dennis van Duin.

In het laatste deel van de wedstrijd bleef Almkerk doorgaan in de jacht op de bevrijdende openingsgoal. Zowel Niels Nieuwesteeg als Quinten Eugenia kwamen in het veld om de aanval te voorzien van vers bloed.

Daan van der Leun werd vanuit de verdediging naar voren doorgeschoven om “iets” te creëren. Daan is direct twee keer dichtbij een doelpunt. Zijn eerste poging wordt gered door de keeper en zijn tweede poging belandt op de lat.

Met nog enkele minuten te spelen komt de beslissing alsnog: Quinten Eugenia krijgt de bal aangespeeld halverwege de helft van Moerse Boys. Na een korte dribbel ligt de bal goed voor zijn rechtervoet. Met een verwoestend schot van buiten de zestien brengt hij Almkerk vlak voor tijd op een 1-0 voorsprong.

In de laatste minuten kan Moerse Boys geen gevaar meer stichten en zijn de drie punten voor Almkerk een feit.

FEEST
Almkerk wint deze (niet eens zo goede) wedstrijd en dat zorgt voor vrolijke gezichten. Na afloop vindt in de kantine een geslaagd Oktoberfest plaats. Vanaf deze plaats een dankwoord aan de organisatie.

PROGRAMMA
Volgende week is er geen competitievoetbal. Almkerk speelt een bekerwedstrijd, uit tegen Achilles Veen.

Dank aan Jan Noorloos voor de foto’s. Het volledige album is hier te vinden.