Almkerk 2 wint na spectaculaire slotfase van IFC

Op zaterdag 14 oktober stond de uitwedstrijd tegen IFC op de planning. In Hendrik-Ido-Ambacht werd er om 12:30 afgetrapt. Almkerk was voorafgaand aan deze wedstrijd nog ongeslagen en ook na deze wedstrijd behouden ze diezelfde status. IFC heeft tot nu toe één overwinning behaald en ging twee keer zonder punten naar huis.

Onder prachtige nazomerse omstandigheden werd er afgetrapt en al snel kwam Almkerk op een 0-1 voorsprong. In de 7e minuut krijgt Almkerk een vrije trap en deze schiet Nick binnen. IFC laat de bal makkelijk gaan, maar creëert geen kansen. Na 15 minuten voetballen komt Almkerk op een 0-2 voorsprong door wederom een doelpunt van Nick. Vervolgens speelt de wedstrijd zich vooral af op het middenveld en krijgen beide teams een enkele kans. Halverwege de eerste helft valt dan toch een tegentreffer. De rechtsback van IFC komt tijdens een vrije trap mee naar voren, laat de voorzet één keer stuiteren en schiet de bal met een knappe volley binnen in de verre kruising; 1-2. Dit is ook de ruststand.

Na de rust komt Almkerk niet scherp uit de kleedkamer. Door wat slordigheden weet Almkerk niet onder de druk van IFC uit te komen en dit resulteert in de 2-2. Voorafgaand aan de gelijkmaker mist Almkerk een enorme kans op de 1-3, maar kreeg spreekwoordelijk gezegd ‘het deksel op de neus’. Na deze gelijkmaker mist Almkerk een aantal kansen, maar ook IFC zorgt voor de nodige dreiging. Zij maken de comeback compleet door halverwege de tweede helft ook de 3-2 te maken. Nu is het Almkerk dat achter de tegenstander aan moet en iets moet gaan forceren om een resultaat te halen.

Langzaam tikt de klik richting de laatste minuten van de wedstrijd. Almkerk krijgt wat kansjes, maar weet de gelijkmaker niet te maken. Maar dan krijgt Almkerk in de 85e minuut een corner. De keeper komt iets uit, maar gaat onder de bal door, waarna Jeroen tegendraads via de onderkant van de lat binnenkopt en de stand op 3-3 komt!

Bij IFC is de energie op en Almkerk gaat volle bak op zoek naar de 3-4. Deze valt in de 90e minuut! Een schot van Nick wordt een klein beetje van richting veranderd en valt binnen. Door een spectaculaire slotfase vertrekken we naar Almkerk met de volle buit en komen we op 12 punten uit 4 wedstrijden.

In Almkerk stond aan het einde van de dag een gezellig feest op de planning, waarbij we samen met vele anderen de overwinning konden vieren. Aanstaande zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen MZC’11 op de planning. Dit is een wedstrijd uit de eerste bekerronde na de groepsfase. Om 14:30 wordt er afgetrapt op Sportpark Almkerk. We hopen op veel supporters langs de lijn die ons komen aanmoedigen richting de volgende bekerronde!