Maak kennis met… Luuk Hoeke (Almkerk 2)

Luuk Hoeke (21 jaar) speelt op dit moment bij het tweede elftal van VV Almkerk en vandaag gaan we hem beter leren kennen. Met het tweede elftal kende hij een goede seizoenstart, maar afgelopen werd er voor het eerst puntenverlies geleden (1-2 verlies). Luuk speelt vooral als linksback of als middenvelder.

De inwoner van Almkerk woont momenteel nog thuis samen met zijn ouders, tweelingzus, broertje en nog twee zusjes. Sinds kort heeft hij ook een vriendin. Hij werkt in het dagelijks leven bij Proper & Co. Luuk is een echt gezelschapsmens en hij houdt er dus ook van om samen te zijn met zijn vrienden. Met een aantal vrienden gaat hij vrijwel naar iedere wedstrijd van zijn favoriete club PSV. Dit geldt voor zowel thuis, uit en Europese wedstrijden; ‘Al weet je bij PSV nooit zeker of ze de Europese wedstrijden weten te bereiken’ zegt hij met een knipoog.

‘Toen ik 5 jaar was mocht ik kiezen tussen korfbal en voetbal. Bij beide verenigingen mocht ik drie trainingen meedoen om te kijken wat ik het leukste vond, maar deze keuze was snel gemaakt.’

Sinds zijn 5e voetbalt Luuk dus al bij Almkerk en daar is hij nooit meer weggegaan. ‘Het is toch je cluppie hè’. Op dit moment zit hij voor het 4e seizoen officieel aangesloten bij de selectie en is voetbal een belangrijk onderdeel van zijn leven.

‘Voetbal is alleen al belangrijk omdat het een teamsport is. Daarnaast kost het wekelijks spelen van een wedstrijd en het bezoeken van PSV veel tijd, maar dat is het wat mij betreft allemaal waard. Sorry trainer…’.

Zoals al eerder genoemd is Luuk een jongen die van de gezelligheid houdt. Het 2e elftal kenmerkt hij ook als een gezellig en sfeervol team. ‘Twan en Ramon lopen altijd wel te dollen in het team en sinds Pieter aan deze kant van de brug is komen wonen, is hij ook helemaal losgekomen. Het is een mooie mix van oud en jong talent. Iedereen levert iets extra’s voor het team en dat maakt het een mooie combinatie’.

Zijn hoogtepunt en dieptepunt beleefde Luuk allebei bij het 2e elftal. Het hoogtepunt was het kampioenschap, waarmee ze dus ook promoveerden naar de hoofdklasse. ‘Ik  kwam toen eigenlijk nog uit voor de onder 19, maar ik deed vaak na onze eigen wedstrijd nog mee met het 2e elftal, omdat ze aanvulling nodig hadden. Die avond van het kampioenschap was het een groot feest en dat zal ik nooit meer vergeten.’

Helaas kwam het dieptepunt vorig seizoen, waarbij Almkerk 2 degradeerde naar de 1e klasse; ‘we speelden het hele seizoen al niet ons beste spel, maar alsnog doet het pijn om dan op de laatste speeldag te degraderen. Ik had dit ook nog nooit eerder meegemaakt, omdat we in de jeugd eigenlijk altijd kampioen werden.’

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘Haagse Chrissie. Deze man loopt elke dag op de voetbal om kleine klusjes te doen die nodig zijn om de club netjes te houden. Daarnaast wil ik mijn opa en oma ook nog even benoemen. Als trouwe supporters komen zij bij iedere thuiswedstrijd van het 2e kijken.’

Met het 2e elftal verwacht Luuk bij de bovenste drie te gaan eindigen en daarbij mee te doen om het kampioenschap. Persoonlijk heeft hij niet echt een doel in het voetbal: ‘dat klinkt misschien wat saai, maar ik heb het hartstikke naar mijn zin bij het 2e en ik zie mezelf, ook door het drukke leven buiten het voetbal, niet spelen in het 1e’.

Helaas incasseerde het 2e elftal afgelopen zaterdag de eerste competitie nederlaag (1-2), maar aanstaande zaterdag hoopt de ploeg zich weer te revancheren in de uitwedstrijd tegen RWB. De wedstrijd start om 14:30 op Sportpark de Gaard in Waalwijk. Dan hoopt Luuk weer het nummer ‘eenzaam en alleen’ van Robert Pater te kunnen draaien in de 3e helft, want zonder dit nummer is voor hem de 3e helft niet compleet. We wensen Luuk en de rest van het 2e elftal veel succes richting een nieuwe overwinning!