JO10 sleept gelijkspel uit het vuur na sensationele comeback

Na het 2-2 gelijkspel tegen Capelle vorige week, staat vandaag de derby tegen Dussense Boys JO10 op het programma. Helaas moeten we Nouri nog even missen door een enkelblessure, maar gelukkig doet als vervanger Jop van de JO11 mee.

De wedstrijd begint en ondanks het goede spel van Almkerk, weten de blauw-witten niet tot scoren te komen. Dussen is iets effectiever met hun lange bal richting de spitsen (worden ze al klaargestoomd voor het het eerste? 😉 ). Zo staat het al gauw 0-2. Na een overstapje van Boet weet Daley de 1-2 te maken, maar Dussen maakt er vervolgens vrij snel 1-3 van. Na een prachtige aanval met vlotte combinaties weet Gijs via een sliding de 2-3 te maken. En dan, daar istie dan; een bal wordt hard op de keeper van Dussen geschoten, waarna Boet knap de rebound afmaakt. Zo staat het 3-3. Het wordt door heel het team gevierd met een “siuuu” à la Ronaldo.  Echter was Dussen niet van plan de wedstrijd uit handen te geven, want nog voor rust maken zij de 3-4 (prachtige goal in de kruising) en de 3-5. Rust.

In de rust worden wat tactische wijzigingen aangebracht om de wedstrijd nog te doen kantelen. Helaas maakt Dussen toch de 3-6 en zo lijkt het gespeeld op Sportpark Almkerk. Maar dat de JO10 zich niet zomaar gewonnen geeft heeft het verleden wel doen blijken. Ook met nog maar 10 minuten te spelen gaat Almkerk er vol voor. Een schitterend schot net over de middellijn van Luuk Dekker belandt zomaar achter de keeper van Dussen in het doel. Er was nog weinig tijd, maar ze houden vertrouwen. Een frommelgoal van Daley zorgde voor de 5-6. Dussen blijft ook aandringen, maar achterin staat het met Luuk Dekker, Luuk Verhoeven en Jop als een huis. Almkerk countert en na een mooie aanval zet Daley de 6-6 op het scorebord! Vrij snel daarna blaast de spelbegeleider op zijn fluitje, het gelijkspel wordt gevierd als een overwinning.

De trainers zijn dan ook enorm trots op de jongens, die hun koppie nooit laten hangen, maar altijd blijven gaan! Nog altijd ongeslagen in de eerste klasse, volgende wedstrijd 3 punten? Na een weekje vrij treden we 18 november aan tegen de JO10 van Dongen.