Almkerk 2 verspeelt opnieuw punten (1-1 tegen RWB)

Op zaterdag 4 november stond de uitwedstrijd bij RWB, in Waalwijk op het programma. Almkerk moest zich revancheren na de 1-2 nederlaag tegen Tricht van een week eerder. Onder slechte weersomstandigheden werd er om 11:45 afgetrapt op Sportpark de Gaard in Waalwijk, onder leiding van scheidsrechter de Kock.

Waar Almkerk zich graag wilde revancheren, wilde RWB juist wegkomen van de onderste plaatsen van de ranglijst. De thuisploeg kwam dan ook fel uit de startblokken. Er werd scherp gereageerd op de fouten van Almkerk en dit leidde tot een aantal kansjes. Almkerk had even nodig om tot kansen te komen, maar naarmate de eerste helft vorderde kwamen er steeds meer kansen.

In de 36e minuut komt Almkerk dan toch op een 1-0 achterstand. Een vrije trap ver op de helft van RWB wordt hard naar voren geschoten. De bal wordt door iedereen gemist en twee spelers kunnen op Bjorn af. De bal wordt breed gelegd en deze verdwijnt hierna in het lege doel; 1-0. Het is duidelijk dat dit geen gemakkelijke middag wordt voor Almkerk.

Almkerk zal beter uit de kleedkamer moeten komen om dit nog recht te zetten. Dat gebeurt ook; het baltempo gaat omhoog en Almkerk creëert steeds meer kansen. Helaas zijn we in de afronding ongelukkig, waardoor we nog steeds tegen een 1-0 achterstand aan kijken. RWB staat met de rug tegen de muur en kan eigenlijk alleen maar via de omschakeling gevaarlijk worden, maar de verdediging en Bjorn staan hun mannetje, waardoor RWB tot weinig kansen komt.

In minuut 69 komt Almkerk op gelijke hoogte. Een mooie afstandsknal van Marnix vliegt in de bovenhoek en laat de keeper kansloos; 1-1! Er is nog tijd genoeg om meer doelpunten te maken en daar gaat Almkerk naar op zoek. RWB blijft met de rug tegen de muur en komt nauwelijks tot kansen.

Dan breekt de allerlaatste minuut aan en wordt de bal voorgezet richting het strafschopgebied van RWB. Johnny kopt de bal met een boog over de keeper en Almkerk denkt de 1-2 te scoren, maar de grensrechter van RWB (en daarmee ook de scheidsrechter) beslissen anders; buitenspel. Waar wij het vermoeden al hadden dat dit geen buitenspel kon zijn, werd dit achteraf bevestigd door de eigen grensrechter van RWB en dus kijken we met 1 punt teleurgesteld terug op deze wedstrijd.

Al met al spelen we een sterke 2e helft, maar heeft de 1e helft ons het puntenverlies opgeleverd. Aanstaande zaterdag 11 november staat de derby tegen GRC-14 op het programma. Dan telt er maar één ding; drie punten. Om 14:30 wordt er afgetrapt op ons eigen sportpark in Almkerk en we hopen op veel support tijdens dit mooie affiche.