Maak kennis met… Jenner Koek (Almkerk 1)

Jenner Koek (22 jaar) is momenteel speler van Almkerk 1 en vandaag maken we kennis met hem. De inwoner van Sleeuwijk woont nog thuis, samen met zijn vader, moeder en broertje. Daarnaast heeft hij nog een oudere en jongere zus, die beide al buitenshuis wonen. Jenner is samen met zijn vriendin Emma wel op zoek naar een huis, in Breda.

In het dagelijks leven is Jenner (inmiddels twee jaar) werkzaam bij AXS Logistiek in Breda. Hij werkt daar als accountmanager, nadat hij commerciële economie heeft gestudeerd. ‘Hier werk ik onder andere samen met Danilo Kros, ook wel onze rots/ man van glas in de verdediging.’ Jenner is naast de voetbalvereniging en zijn werk ook vaak te vinden in de sportschool in Giessen en Breda.

Op voetbalgebied heeft Jenner in totaal bij twee verenigingen gevoetbald. Hij is gestart bij VV Sleeuwijk, waar hij vanaf zijn 16e bij de Sleeuwijkse selectie aansloot. Inmiddels speelt hij 4 jaar bij VV Almkerk en kan hij als een allrounder ingezet worden. Voornamelijk speelt hij links- en rechtsbuiten, maar soms zien we hem ook wel eens op de links- of rechtsback positie. In het verleden heeft Jenner ook wel eens in de spits gespeeld.

Als we Jenner vragen naar zijn hoogtepunt binnen het voetbal, kan hij er een aantal opnoemen. Zo werd hij op 15-jarige leeftijd kampioen met de A1 in de eerste klasse en maakte hij een jaar later zijn debuut in het 1e elftal van Sleeuwijk. Daarmee werd hij op 17-jarige leeftijd kampioen in de derde klasse.

Daarnaast is Jenner ook actief in het beachsoccer. Daarmee is hij met de ploeg twee keer Nederlands kampioen geworden in de Eredivisie en één keer bij het open NK. Daar heeft hij ook zijn debuut mogen maken bij het Nederlands elftal toen hij 19 was. Komende zomer spelen ze Champions League Beachsoccer in Portugal; ‘Dan zal er zeker een hoogtepunt bij komen’.

Helaas kende Jenner een flink dieptepunt in zijn voetbalcarrière. In zijn tweede seizoen bij Almkerk scheurde hij zijn kruisband af. ‘Tweeëneenhalve maand trainen tot de operatie en hierna 8 maanden revalideren…’

Dit seizoen zijn er wat nieuwe jongens bij het eerste elftal gekomen en er heerst een fijne sfeer binnen het team. Jenner heeft dan ook mooie verwachtingen met dit team: ‘Het is een enorm leuke groep gasten waar iedereen het goed met elkaar kan vinden. Daarnaast is het ook een team waarin je je kan ontwikkelen en waarin iedereen elkaar hierbij helpt. Ik denk dat de top 4 zeker haalbaar is.’

Voor welk persoon binnen de vereniging heb jij lovende woorden?

‘Dat zijn er heel veel en er zijn er ook al veel heel genoemd. Ik denk vooral aan Kees, Arno, Jantje etc. Maar ik vind Arie ook enorm waardevol voor onze vereniging!’

Voor Jenner is het voetballen een uitlaatklep en een hobby waarbij je vriendschappen opbouwt. Na elke training voel je je altijd lekker en na een gewonnen wedstrijd voel je je nog beter. ‘Mijn blessureperiode zonder voetbal was voor mij dus ook een redelijke hel te noemen.’

Afgelopen zaterdag werd er met 2-0 gewonnen van TSC uit Oosterhout. Een mooi resultaat wat Almkerk op de tweede plek op de ranglijst brengt. De zaterdag werd afgesloten met een gezellige playbackshow en aansluitend feest in de kantine. Voor Jenner kan het nummer ‘Kali’ niet ontbreken bij de 3e helft, dus we hopen dat de DJ’s daar de volgende keer gehoor aan geven!

Aanstaande zaterdag speelt het eerste elftal de uitwedstrijd tegen EFC in Eersel. De aftrap is om 17:00 uur onder leiding van scheidsrechter de Witte. We wensen Jenner en de rest van het eerste elftal veel succes in de jacht naar een nieuwe driepunter!