ALMKERK 2 PAKT PERIODETITEL BIJ RIJSOORD (0-4)

Op zaterdag 18 november speelde Almkerk 2 de uitwedstrijd tegen Rijsoord, in Ridderkerk. Er werd om 12:00 uur afgetrapt op Sportpark Rijsoord onder leiding van scheidsrechter Akdikan. Deze scheidsrechter floot een uitstekende wedstrijd, waarbij de kaarten op zak bleven. Bij een overwinning schrijft Almkerk de eerste periodetitel achter hun naam.

In de regenachtige omstandigheden was het vanaf minuut één duidelijk dat Almkerk hier vol voor de overwinning ging. De lijn van vorige week werd doorgetrokken in deze wedstrijd. In de sterke openingsfase creëerde Almkerk een aantal (grote) kansen, maar tot een voorsprong kwam het nog niet. Door middel van een corner kwam de uitploeg alsnog op een 0-1 voorsprong. De corner werd genomen door Luuk Hoeke en Johnny kwam goed voor zijn man en kopte beheerst langs de (sterk keepende) doelman van Rijsoord.

In het vervolg van de eerste helft kreeg Almkerk de kansen op een volgende treffer. Helaas lukte het niet om de bal opnieuw tegen de touwen te krijgen. Rijsoord kwam in deze wedstrijd tot slechts één kans: in de laatste minuut voor de rust levert een slordigheidje aan de kant van Almkerk een één op één kans op voor de thuisploeg. Met een goede (en belangrijke) redding houdt Twan de bal tegen en gaan we met een 0-1 voorsprong de rust in.

Na de rust gaat Almkerk verder waar het in de eerste helft goed in was; zakelijk en goed voetbal. Na de gemiste kansen in de eerste helft lukt het Almkerk om snel te scoren in de tweede helft. Jeroen krijgt aan de rechterkant van het strafschopgebied de bal ingespeeld en schiet de bal het doel in; 0-2.

Het duurt vervolgens tot de 79e minuut voordat de 0-3 valt. Een afvallende bal komt in de voeten van Nick en hij schiet de bal hard en laag in linkerhoek van het doel. Zo goed als zeker gaan de 3 punten mee naar Almkerk, want met deze manier van voetballen geeft Almkerk het niet meer weg.

Tegen het einde van de wedstrijd valt dan ook nog de 0-4. Na ruim twee jaar blessureleed en na heel hard werken mocht Niels Hofstede eerder dit seizoen weer minuten maken bij het tweede elftal. Tegen Rijsoord maakt hij de 0-4, wat voor hem zijn eerste goal na zijn blessure betekent! Een mooi moment voor hem en een prachtige afsluiting van deze wedstrijd. Almkerk neemt de 3 punten mee naar huis en haalt hiermee de eerste periodetitel binnen!

In de middag zagen we ook het eerste elftal 3 punten halen en daarna stond ons een gezellige avond te wachten met de playbackshow! Ook wij deden dit jaar mee met een knallend optreden, maar helaas vielen we buiten de prijzen.

Aanstaande zaterdag spelen we de thuiswedstrijd tegen GJS. Deze wedstrijd is vervroegd naar 12:00 uur. We spelen deze wedstrijd op ons eigen sportpark in Almkerk en staat onder leiding van scheidsrechter van Meerkerk. We hopen de goede lijn door te zetten en op weer veel supporters langs de lijn!