EFC EN ALMKERK DELEN DE PUNTEN (2-2)

Deze zaterdag stond een flinke reis op het programma voor het eerste elftal. In de grensstreek werd gespeeld in Eersel tegen de plaatselijk FC. Het werd een wedstrijd waarbij het kwartje beide kanten kon opvallen. Uiteindelijk leverde het eindresultaat beide teams een punt op (2-2).

VROEGE ACHTERSTAND, SNELLE GELIJKMAKER

EFC heeft langzaam maar zeker de lijn omhoog te pakken. Na een moeizame seizoensstart worden nu regelmatig punten behaald.

Almkerk startte met dezelfde elf spelers in de basis als vorige week. De technische staf had geen reden om wisselingen door te voeren gezien de tweede positie op de ranglijst.

De wedstrijd was amper van start gegaan of EFC nam de leiding. Na zes minuten bereikte een voorzet van de linksbuiten de tweede paal. Daar liep de spits tegen de bal aan en kijkt Almkerk direct tegen een achterstand aan 1-0.

Almkerk had het lastig met de lopende spelers van EFC. Na een kwartier spelen had Almkerk nog geen kans gehad.

De eerste mogelijkheid voor de blauwwitten in de 15e minuut leverde direct de gelijkmaker op. Deze kwam van de voet van Niels Nieuwesteeg. Na een knappe actie vond hij uit de draai het net, 1-1.

IN EVENWICHT

Nadat de bezoekers op gelijke hoogte waren gekomen, ontwikkelde zich een gelijkopgaande wedstrijd. Het spel golfde op en neer. Het aantal kansen in de eerste helft bleef beperkt. Noemenswaardig zijn de Almkerkse mogelijkheden voor Niels Nieuwesteeg (schot uit de draai met links, gered door de Eerselse goalie), een kopbal van Daan van der Leun (wederom redding van de keeper) en een (te zacht) schotje van Melvin van den Heuvel.

Aan de andere kant kon een doorgekopte corner bij de tweede paal door de vrijstaande spits van EFC niet tot doelpunt worden gepromoveerd.

De rust werd bereikt met een 1-1 tussenstand.

OP VOORSPRONG

Direct na de thee is de Almkerkse keeper, Dennis van Duin, de redder in nood. In een 1-tegen-1-situatie brengt Dennis redding en houdt zijn doel schoon. Wellicht is Almkerk wakker geschrokken, in elk geval breekt er een periode aan waarin de gasten het betere van het spel hebben.

Na 55 minuten zet Melvin van den Heuvel zijn team op voorsprong. Na een afgeslagen corner valt de afvallende bal voor zijn voet. Met een ferme uithaal van buiten ‘de zestien’ treft hij doel, 1-2.

Enkele minuten later kopt Luuk van der Leun uit een corner net naast.

Het is in deze fase van de wedstrijd (het eerste deel van de tweede helft) dat Almkerk min of meer ‘controleert’.

ĶNOTSGEKKE SLOTFASE

Na een periode van controle door de bezoekers valt in de 69e minuut ‘ineens en onverwacht’ de gelijkmaker van EFC. Een voorzet vanaf rechts wordt door de spits gecontroleerd en eenvoudig binnengeschoten, 2-2.

Het is het startsein voor EFC om op jacht te gaan naar een (nog) beter resultaat. De thuisploeg wordt sterker en Almkerk moet in de achteruit.

In de blessuretijd kunnen beide ploegen de overwinning nog naar zich toe trekken. In een tijdsbestek van enkele minuten komen er vier kansen voorbij. EFC komt tweemaal 1-op-1 voor Dennis van Duin, maar in beide gevallen brengt de Almkerkse goalie redding. Aan de andere kant belandt een kansrijke Almkerkse vrije trap in de Eerselse muur. De laatste kans van de wedstrijd is voor Quinten Eugenia. Helaas bleek deze mogelijkheid net te moeilijk om de winnende goal te scoren, de bal belandt tegen het lichaam van de Eerselse keeper.

De wedstrijd eindigt hiermee in een terecht gelijkspel. Eindstand EFC- Almkerk, 2-2.

PROGRAMMA

Aanstaande zaterdag speelt Almkerk een thuiswedstrijd om 14.30 tegen WNC. Alle supporters zijn welkom om het eerste elftal te steunen in de jacht op drie punten.