Almkerk 2 na een kwartier op rozen tegen GJS: 3-0 (met videosamenvatting)

Op zaterdag 25 november speelde Almkerk tegen de mannen van GJS. Een tegenstander die mooie resultaten wist te halen tot dusver en daarmee voorafgaand aan deze wedstrijd op de 6e plek van de ranglijst stond. Almkerk staat bovenaan de ranglijst en wilde de koppositie verstevigen. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter van Meerkerk en er werd om 12:00 uur afgetrapt op Sportpark Almkerk.

Dat Almkerk de koppositie wilde verstevigen was in de beginfase duidelijk te zien op het veld. De thuisploeg zet druk op de bezoekers en komt daardoor ook snel op een 1-0 voorsprong. In de 3e minuut wordt Luuk Hoeke aangespeeld aan de linkerkant van het veld en hij weet met een puike voorzet het hoofd van Jeroen Plomp te vinden. Jeroen kopt de bal langs de uitkomende keeper en de bal verdwijnt in het doel; 1-0.

Almkerk wil hierna direct doordrukken. Even later is het dan ook snel raak, nadat GJS de fout in gaat bij de opbouw. De keeper levert raakt de bal niet goed en door goed druk zetten van Jeroen komt Almkerk in balbezit. Jeroen geeft de bal mee aan Johnny die het strafschopgebied in dribbelt en de bal met zijn linkerbeen langs de keeper weet te schuiven; 2-0. We zitten ondertussen pas in de 9e minuut.

Tussen de 2-0 en de 3-0 krijgt Almkerk de opgelegde kans om de 3-0 al eerder op het bord te zetten. Na goed druk zetten van Nick weet Milan de bal bij Andres te krijgen. Na een goede individuele actie ziet hij zijn bal op de paal verdwijnen. Even later weet Milan de bal opnieuw de diepte in te spelen richting Andres. Na een korte combinatie met Jeroen weet Andres alsnog de 3-0 langs de keeper te schuiven. Ondertussen zijn er nog maar 13 minuten gespeeld.

Over het restant van de wedstrijd kunnen we heel erg kort zijn. Almkerk speelt de 3-0 voorsprong uit tot het einde van de wedstrijd en de gasten uit Gorinchem komen niet tot het creëren van kansen. Almkerk kent enkele dreigende momenten, maar ook zij weten niet tot grote kansen te komen.

Nadat Almkerk in de eerste helft Andres noodgedwongen moest wisselen met een ogenschijnlijke vervelende blessure, laat de aanvoerder van GJS zich tegen het einde van de wedstrijd van zijn slechtste kant zien. Scheidsrechter van Meerkerk toont de gele kaart na een spijkerharde overtreding op Nick. Beoordeelt u zelf middels de samenvatting of dit niet andere kleur had kunnen zijn.

Aanstaande zaterdag speelt Almkerk de uitwedstrijd tegen VVAC in Ottoland. Tegen de huidige nummer 4 wordt er om 12:00 uur afgetrapt op Sportpark VVAC. We hopen dan op veel supporters bij deze uitwedstrijd.