Almkerk JO10 verliest op valreep van Sleeuwijk

Vandaag reizen we af naar Sleeuwijk. De wekkers konden gezet worden, want om kwart voor 8 mag iedereen zich verzamelen bij Sportpark Almkerk. Ondanks de temperatuur rond het vriespunt, hebben de pupillen goede zin. Alleen topspits Gijs, vorige week nog goed voor 5 doelpunten, is niet fit. Toch wil hij niet overslaan en na lang onderhandelen thuis mag hij maximaal een helft meedoen. Zaterdag is voetbaldag. Milou van de JO11 wilde gelukkig als extra speler fungeren, op haar verjaardag nog wel!

De spelers beginnen met een goede warming up op Sportpark De Roef. Gestart wordt met Luuk Verhoeven in de spits in plaats van Gijs. De eerste helft gaat redelijk gelijk op. Via een stiftje maakt Sleeuwijk de 1-0. Almkerk blijft gewoon voetballen en zo maakt Boet, vandaag de pupil van de week, dankzij goed druk zetten op de keeper de 1-1. Zeker op links wordt via Daley en spits Luuk Verhoeven goed gevoetbald, maar een doelpunt blijft helaas nog uit. Wel haalt Luuk Verhoeven nog knap een bal van de doellijn. Milou, die bijna heel de wedstrijd als rechtsback speelt, houdt de aanvallers over die kant tegen. Met 1-1 gaan de dus de rust in.

In de tweede helft begint Almkerk goed en schiet de ingevallen Gijs op de paal. Boas houdt aan de andere kant de ene na de andere bal. Hij kan helaas niet de 2-1 voorkomen. Toch geven de blauw-witten niet op en wordt het laatste kwartier alles op alles gezet om de gelijkmaker binnen te schieten. Dat lukt: centrale verdediger Nouri, die samen met Luuk Dekker vandaag misschien wel 20 ballen heeft weggekopt, stoomt op een schiet via de kluts de 2-2 binnen.

Het derde gelijkspel van deze fase lijkt in zicht. Helaas dacht Sleeuwijk daar anders over en schieten zij een paar minuten voor tijd de 3-2 binnen. Almkerk krijgt nog kansen, maar de bal wil er niet in. Al met al een goede wedstrijd gespeeld, maar de stuiver valt de verkeerde kant op.

Volgende week spelen we de laatste wedstrijd van het jaar thuis tegen het Bredase Baronie.

Tot dan!