Almkerk wint en gaat als koploper de winterstop in!

Op zaterdag 9 december speelde Almkerk de laatste competitie wedstrijd voor de winterstop. Onder leiding van scheidsrechter Zizoir werd er om 12:30 afgetrapt. Bij een overwinning gaat Almkerk als ‘herbstmeister’ de winterstop in. Nieuw-Lekkerland staat bekend als een hardwerkende ploeg, dus een makkelijke wedstrijd zou het niet worden.

En dat bleek ook in de eerste minuten van de wedstrijd. Beide ploegen speelde met de druk vooruit, waardoor er in het begin veel duels op het middenveld ontstonden. Naarmate de wedstrijd vorderde nam de druk van Nieuw-Lekkerland wat af en kon Almkerk wat meer het voetballende spel naar voren laten komen. Echter zijn het de gasten die op een 0-1 voorsprong komen. Een vrije trap rond de middenlijn wordt het strafschopgebied van Almkerk in getrapt en via het hoofd van Luuk Hoeke verdwijnt de bal achter onze eigen keeper. Een onfortuinlijk moment, waardoor Almkerk zich terug zal moeten vechten in de wedstrijd.

Ondanks een aantal goede aanvallen komt Almkerk niet tot scoren. Mede door de wind, het gladde veld, kleine slordigheden en een goede reflex van de keeper van de uitspelende ploeg valt de bal net niet in het doel. Kansen zijn er, de doelpunten nog niet.

In de rust wordt de ploeg extra op scherp gezet en de opdracht voor de tweede helft is erg duidelijk. Het baltempo gaat omhoog en de druk wordt opgevoerd. De gehele tweede helft (op één cruciaal moment na) komt Nieuw-Lekkerland alleen tot counteren toe en is het Almkerk wat de boventoon voert.

In de 59e minuut is het dan toch Almkerk dat de gelijkmaker weet te scoren. Door een goed lopende aanval komt Marnix in scoringspositie. Hij aarzelt geen moment en schuift de bal langs de keeper in de verre hoek; 1-1. Aan alles merk je dat Almkerk op zoek gaat naar de winnende goal. De druk blijft hoog en Nieuw-Lekkerland heeft het lastig.

Na een goede actie van Johnny weet hij de bal hard en laag voor de goal te krijgen. Jeroen hoeft er alleen maar tegen aan te lopen en schiet de bal hoog het doel in; 2-1! Almkerk heeft door hard te werken de wedstrijd omgebogen naar een voorsprong en moet dit in de laatste 10 minuten van de wedstrijd vast zien te houden. Nu is het Nieuw-Lekkerland dat aanvallender gaat spelen en hiermee nog probeert de kansen te creëren. Nadat alle ballen goed werden weggewerkt komt dan toch die ene kans die er altijd komt. Een voorzet wordt weggewerkt door de verdediging van Almkerk, maar de bal komt in de voeten van een speler van de uitploeg. Vanaf de rand van het strafschopgebied haalt hij uit en de bal lijkt strak de hoek in te gaan. Gelukkig weet Twan met een uiterste krachtsinspanning de bal met zijn vingertoppen de hoek uit te tikken en wint Almkerk met 2-1 van Nieuw-Lekkerland!

De mannen van Almkerk gaan met een voorsprong van drie punten op nummer 2 De Alblas de winterstop in. Aanstaande zaterdag gaat Almkerk nog wel op pad, maar niet voor de competitie. In het bekertoernooi treffen ze Nivo Sparta, uitkomend in de hoofdklasse. Om 12:15 wordt er afgetrapt op Sportpark de Watertoren in Zaltbommel. We hopen op veel supporters langs de lijn tijdens deze mooie bekerwedstrijd en tevens de laatste wedstrijd van het jaar 2023.

Door technische omstandigheden kan de samenvatting op dit moment nog niet online komen. Wij hopen deze z.s.m. toe te voegen aan het wedstrijdverslag.