OFF DAY VOOR ALMKERK BIJ EMPLINA

In de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop heeft Almkerk verzuimd om de eerste competitiehelft goed af te sluiten. De wedstrijd tegen Emplina werd verloren. Na een tijdje in de subtop te hebben gebivakkeerd, vinden we de blauwwitten na enkele mindere resultaten nu terug in de brede middenmoot.

ZELFDE ELF

Op bezoek gaan bij Emplina betekent een reis maken richting den Bosch. In het naastgelegen dorpje Empel (bekend van het “knooppunt”) bevindt zich het complex van Emplina. Bij de thuisploeg is Anthony Lurling de trainer. De voormalig speler van onder meer Den Bosch, NAC en Feyenoord sprokkelde dit seizoen samen met zijn team totnutoe 13 punten. Almkerk staat op 15 punten. De trainersstaf van Almkerk had gekozen voor dezelfde elf spelers als in de laatste weken.

EERSTE HELFT, ONHERKENBAAR ALMKERK

Emolina gunde Almkerk de bal. De gastheren zetten geen druk. Almkerk was zaterdag echter niet in staat om voetballend het verschil te maken. De gasten speelden slordig en in een te laag tempo. Vanuit een gesloten organisatie was Emplina in de eerste helft de gevaarlijkste ploeg.

Al binnen dertig seconden krijgt Emplina de eerste mogelijkheid. De aanvaller schiet zijn vrije schietkans van ‘randje zestien’ ver naast. Met dit waarschuwings-schot zouden de bezoekers wakker geschud moeten zijn, het lukte Almkerk echter niet om in haar eigen spel te komen en de tegenstander de wil op te leggen. Almkerk kon gedurende de eerste helft geen kans creëren al belandde een mislukte voorzet van Jelle Stalenhoef nog wel op de lat.

Halverwege de eerste helft werd de wedstrijd binnen enkele minuten beslist. Allereerst kwam de Emplina via een penalty op een 1-0 voorsprong. In de aanloop naar de strafschop vond er een botsing plaats tussen keeper Dennis van Duin en een aanvaller van Emplina. De arbiter kon niet anders doen dan te wijzen naar de stip. Bij de botsing bleek ook Almkerk-verdediger Corne van Rosmalen betrokken. Uiteindelijk bleek hij het grootste slachtoffer van de botsing. Hij moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis, hij werd vervangen door Quinten Eugenia.

Enkele minuten later stond ook de 2-0 op het scorebord. Typerend voor de eerste helft: slordig balverlies aan de zijde van Almkerk lag aan de basis van deze treffer.

In de blessuretijd van de eerste helft gaat een poging van Jelle Stalenhoef naast. Zo wordt de rust bereikt met een 2-0 tussenstand.

TWEEDE HELFT, VERGEEFSE JACHT

Na een matige eerste helft resteren voor Almkerk vijfenveertig minuten om de opgelopen schade te herstellen. Er blijkt een ander Almkerk uit de kleedkamer te zijn gekomen. Vol overgave wordt gezocht naar de aansluitingstreffer.

Na een vliegende start van de tweede helft bleken er binnen een kwartier kansen te komen voor Daan van der Leun (twee maal redding keeper) en Jelle Stalenhoef (over). Ook via kopballen uit corners (en de scrimmages erna) waren er kansen voor de bezoekers. Helaas werd het doel niet gevonden.

Later in de tweede helft was er nog een claim voor een handsbal in de zestien (geen penalty naar oordeel van de scheidsrechter) en zag Danilo Kros zijn schot van dichtbij over het doel gaan.

Luuk van der Leun werd nog ‘als stormram’ in de spits geposteerd. Uiteindelijk mocht het allemaal niet baten en zou Almkerk niet meer scoren.

Resumé: de wedstrijd is verloren in de eerste helft. In de tweede helft heeft Almkerk er alles aan gedaan om alsnog te komen tot een resultaat, maar het ontbrak aan geluk om via een aansluitingstreffer terug te komen in de wedstrijd.

Eindstand Emplina – Almkerk, 2-0.

WINTERSTOP

Voor de mannen van Almkerk 1 is het winterstop. De eerstvolgende wedstrijd vindt plaats op 20 januari, thuis tegen TOP.

TENSLOTTE ENKELE BELANGRIJKE ZAKEN

Deze week werden aanvoerder Jelle Stalenhoef en zijn partner Marlies de gelukkige ouders van dochter Saar. Ook vanaf deze plaats heel veel geluk gewenst met elkaar!

Corne van Rosmalen heeft aan de in het verslag gemelde botsing een gebroken oogkas en jukbeen overgehouden. Een spoedig herstel gewenst!

De spelers van het eerste elftal gaan zich (overigens samen met het tweede elftal) voorbereiden op de tweede seizoenshelft middels een trainingskamp in het Spaanse Benidorm. Het nuttige zal met het aangename worden gecombineerd. Van 4 tot en met 8 januari staan er zware trainingen op het programma maar zal er ook een hoop plezier worden gemaakt. Een goede reis gewenst!