Almkerk 2 wint oefenwedstrijd tegen Altena.

Op zaterdag 20 januari stond de competitiewedstrijd tegen Roda Boys 2 op het programma. Helaas was het veld niet bespeelbaar en kon deze competitiewedstrijd niet doorgaan. Deze zal ingehaald worden op zaterdag 17 februari. Door snel te schakelen wist Almkerk een oefenwedstrijd te regelen. Op sportcomplex Altena werd om 12:30 afgetrapt tegen de buren uit Nieuwendijk. Hieronder leest u een kort verslag.

Almkerk kwam vrij snel op 0-1 door een eigen doelpunt van een Nieuwendijker. Het schot van Luuk Demmer werd gekeerd door de keeper, maar via hem en een verdediger caramboleerde de bal in het eigen doel. Nog voor rust loopt de voorsprong op naar 1-3. Door een goal van Jochem Westerlaken en Nick Kant komt Almkerk op 0-3, waarna Altena via een prachtige volley iets terug weet te doen.

Na de rust wordt er veel gewisseld, waardoor iedereen aan een mooi aantal minuten toekomt. Almkerk loopt uit naar 1-4 en 1-5, door twee mooie doelpunten van Jeroen Plomp. Een prima resultaat, waarmee Almkerk een kleine revanche haalt na de eerdere 0-1 nederlaag in het bekertoernooi tegen Altena.

Aanstaande zaterdag speelt Almkerk tegen VV Sliedrecht. Een tegenstander die we nog kennen van vorig seizoen uit de hoofdklasse. Om 14:30 is de aftrap op ons eigen sportcomplex in Almkerk. We hopen op veel supporters langs de lijn!