JO10 start derde fase met gelijkspel

Vandaag beginnen we weer met de competitie na een lange winterstop. In de tweede fase werd 2 keer verloren, 2 keer gelijkgespeeld en 2 keer gewonnen en zo mogen de pupillen ook de nieuwe fase weer aantreden in de eerste klasse. Er is al 2 weken fanatiek getraind, dus ze waren er klaar voor. Een mooi zonnetje erbij maakt het af. Helaas is Nouri ziek, maar gelukkig kwam Milan van de JO11 ons uit de brand helpen. Bij Baronie uit Breda is de spoeling in de jeugd wat minder dun, zij treden aan met de JO10-10 (!).

De wedstrijd begint en al snel blijkt dat de tegenstander niet mag worden onderschat. Met een goed voetballend elftal komen de Bredanaars al snel op 0-1 voorsprong. Baronie is een stuk beter, maar verdedigen kunnen de Almkerkers als geen ander. Luuk Dekker, die Nouri vervangt als centrale verdediger, staat goed zijn mannetje. Luuk Verhoeven, toch een van de kleinsten van het veld, kleunt er bij elke bal in. En ook Daley maakt op links zoveel meters dat de aanvallers hem 3 keer tegenkomen. Zo blijft het bij 0-1 en komt Almkerk zelf ook meer aan voetballen toe. In de eerste helft wordt de achterstand nog omgebogen naar 2-1 voorsprong. Gijs maakt de 1-1 waarbij hij de keeper uitspeelt, en bij de 2-1 lobt hij de bal van grote afstand over de keeper heen. Rust.

Baronie was niet van plan om het daarbij te laten, direct na de rust staat Almkerk even te slapen en maken ze de 2-2. Nog 25 minuten te spelen en het gaat op en neer. Almkerk is bij fasen zelfs sterker, maar weet de kansen niet af te maken. Boet loopt zich een aantal keer knap vrij, maar kan het net helaas niet vinden. Daley schiet nog via de keeper op de lat. De laatste 10 minuten loopt Almkerk echter achteruit en krijgt Baronie kans na kans. Het is inmiddels algemeen bekend dat onze keeper Boas niet te passeren is, hij pakt weer de ene na de andere bal uit het doel. Tot het laatste blijft iedereen strijden en zo blijft het 2-2.

Volgende week gaan we uit naar Ameide, met hopelijk weer een fitte Nouri. Tot dan!