Almkerk 2 speelt gelijk tegen Sliedrecht (1-1)

Zaterdag 27 januari stond de thuiswedstrijd tegen Sliedrecht op het programma. Een week eerder werd de competitiewedstrijd tegen Roda Boys afgelast, waardoor dit de eerste competitiewedstrijd was na de winterstop. Onder de uitstekend fluitende scheidsrechter Heesakkers werd er om 14:30 afgetrapt op ons eigen sportcomplex in Almkerk.

Vanaf minuut één liet Sliedrecht de bal aan Almkerk en zakte de uitploeg ver in. Almkerk liet de bal goed rondgaan en probeerde met enkele speldenprikjes de voorhoede te bereiken. Dit lukte een paar keer, waarna het vervolg niet altijd even zuiver was. Dit leverde dus ook geen doelpunten, maar wel een grote kans op. Na een voorzet van de rechterkant stuitert de bal met een boogje richting het linkerbeen van Luuk Hoeke. Zijn volley verdwijnt helaas net voorlangs de goal, waardoor de brilstand nog altijd op het scorebord blijft staan. Sliedrecht probeert door middel van de snelle omschakeling de kansen te creëren, maar tot grote kansen leidt dit niet.

Dan krijgt Almkerk vlak voor rust een corner. Na veel trekken en duwen in het strafschopgebied besluit de scheidrechter een penalty te geven aan Almkerk. Enkele minuten daarvoor gebeurde vrijwel hetzelfde, maar werd er geen penalty toegekend. De tweede keer wijst de scheidsrechter dus naar de stip. Nick gaat achter de bal staan en schiet de bal strak in de hoek en laat daarmee de keeper kansloos; 1-0. Dit is tevens de ruststand.

In de tweede helft start Almkerk met een aantal slordigheden, waardoor Sliedrecht beter in de wedstrijd kan komen. De uitploeg speelt meer vooruit, waardoor er ook meer dreiging komt richting het doel van Almkerk. Twan weet met enkele goede en knappe reddingen de 1-0 voorsprong vast te houden en ook de verdediging grijpt enkele keren goed in.

Helaas lukt het niet om alles tegen te houden. Na balverlies op het middenveld schakelt Sliedrecht snel om. Twan weet het eerste schot tegen te houden, maar de rebound is een koud kunstje voor de speler van Sliedrecht; 1-1. Met nog ruim 20 minuten te gaan, gaan beide ploegen voor de overwinning, wat een open wedstrijd oplevert. Met enkele kansen over en weer wordt er niet meer gescoord.

In de laatste minuut van de wedstrijd krijgt Sliedrecht dé kans op de 1-2. De spits gaat achter een diepe bal aan en Twan komt ver uit zijn doel. De spits is eerder bij de bal en Twan is te laat. Hij brengt de speler ten val en ontneemt hiermee de scoringskans. Twan ontvangt de rode kaart van de scheidsrechter. Hierna volgt er een opstootje, waarbij ook een speler van Sliedrecht een rode kaart ontvangt. Het is dus tien tegen tien en Luuk Hoeke neemt de keepershandschoenen van Twan over. In deze laatste minuten is er van beide kanten geen dreiging en na 94 minuten fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd; 1-1.

Het puntenverlies is zuur, maar we kunnen in ieder geval een puntje bij ons totaal optellen. De koppositie is nog steeds in eigen handen, maar door de overwinning van De Alblas is de voorsprong teruggelopen tot één punt. Aanstaande zaterdag staat de uitwedstrijd tegen SteDoCo op het programma. In Hoornaar wordt er om 14:30 afgetrapt. In de thuiswedstrijd werd er met maar liefst 5-3 gewonnen van deze tegenstander. We hopen weer op jullie support langs de lijn!