SteDoCo en Almkerk spelen doelpuntloos gelijk

Op dinsdagavond 27 februari stond de inhaalwedstrijd tegen SteDoCo op het programma. Deze wedstrijd was al meerdere keren afgelast, waardoor deze pas enige tijd later dan gepland ingehaald kon worden. Onder leiding van scheidsrechter Klink werd er om 20:00 uur afgetrapt op het sportcomplex van SteDoCo. Met veel supporters langs de lijn zagen wij een intensieve wedstrijd met veel strijdlust.

Al vanaf het begin was het duidelijk dat SteDoCo het Almkerk lastig ging maken. Met veel inzet en strijd zaten ze kort in de duels. Hiermee had Almkerk het in eerste instantie lastig, maar ook zij kwamen steeds beter in de wedstrijd. Een rommelige eerste helft leverde wat dreiging op van beide kanten, maar helaas leverde dit geen doelpunten op. We gingen rusten met de brilstand nog steeds op het bord; 0-0.

Na de rust bracht Almkerk een paar wissels in. Het spelbeeld veranderde nauwelijks; met veel energie en strijd ging de wedstrijd verder, maar nu was het vooral Almkerk dat op de deur klopte bij de verdediging van SteDoCo. Helaas kwamen onze kansen niet tot een doelpunt. Ook SteDoCo wist in de tweede helft niet te scoren, waarbij we moeten vermelden dat zij halverwege de tweede helft een één op één kans kregen, die met een goede reflex gepareerd werd door Twan.

Helaas, de wedstrijd eindigt in 0-0 en Almkerk weet de drie punten niet mee te nemen naar huis. Ondanks dat staat Almkerk met twee punten verschil bovenaan in de competitie. Aanstaande zaterdag staat er een enorme kraker op het programma; VV De Alblas tegen VV Almkerk. Oftewel; de nummer 2 tegen de nummer 1 van onze competitie. We trappen om 12:30 af op Sportpark Souburgh en we hopen op heel veel supporters langs de lijn voor deze cruciale wedstrijd in het seizoen!