Almkerk 2 wint met 3-1 van Sleeuwijk

Op zaterdag 24 februari speelde het tweede elftal de thuiswedstrijd tegen Sleeuwijk. Door het gelijkspel bij Roda Boys zagen we de concurrenten ons naderen op de ranglijst. De uitwedstrijd bij Sleeuwijk werd eerder dit seizoen met 0-3 gewonnen. Op ons eigen sportcomplex in Almkerk trapte we om 14:30 af onder leiding van scheidsrechter Vijlbrief.

Al snel was duidelijk dat Almkerk vol voor de winst ging. Door hoog druk te zetten had Sleeuwijk het lastig en daaruit volgde al snel de lange bal. Almkerk had veel balbezit en het was wachten op de eerste goal. Die goal viel vrij snel; al in de 5e minuut was het raak. Een afgeslagen aanval komt buiten het strafschopgebied aan bij Daan Koekkoek, die met een droge knal de bal in de verre hoek schuift; 1-0!

Het wedstrijdbeeld blijft onveranderd en Almkerk is de ploeg die op zoek is naar de volgende treffer. Het baltempo blijft hoog en de dreiging is aanwezig, maar tot grote kans komt het niet. Tot de 17e min; een hoge bal van Twan wordt met weinig overtuiging geraakt door een speler van Sleeuwijk. Een daaropvolgende fout van de verdediging zorgt ervoor dat Jeroen in een één-tegen-één situatie met de Sleeuwijkse keeper komt. Met een subtiel tikje krijgt hij de bal langs de keeper, waarna hij de bal in een leeg doel schiet; 2-0!

In het vervolg van de eerste helft blijft Almkerk de bovenliggende partij en weet het tot enkele kansen te komen. Met een knappe redding weet de keeper van Sleeuwijk nog een afstandsknal van Daan Koekkoek tegen te houden. Hierdoor gaan we met een 2-0 voorsprong de rust in.

Na de rust is het iets rommeliger van beide kanten, waardoor ook Twan het een en ander te doen krijgt. Ook Almkerk komt er een aantal keer dreigend doorheen, maar pas ver in de tweede helft gooit Almkerk de wedstrijd in het slot. In de 72e minuut scoort Niels Hofstede de bevrijdende 3-0. Na een lange bal van Twan komt de bal achter de verdediging van Sleeuwijk terecht. Niels denkt niet lang na en schiet de bal in de verre hoek. Even later krijgt hij ook de kans op de 4-0, maar helaas eindigt deze bal over het doel.

In de slotfase weet Sleeuwijk nog de 3-1 te maken, maar dit brengt de overwinning verder niet in gevaar. Almkerk kan opnieuw een driepunter bijschrijven. Door de nederlaag van de Alblas neemt Almkerk de koppositie weer over, waarbij we moeten vermelden dat Almkerk ook nog een inhaalwedstrijd te goed heeft. Aanstaande dinsdag trappen we om 20:00 uur af in Hoornaar tegen SteDoCo. Een belangrijke wedstrijd, want hiermee kunnen we onze voorsprong op 4 punten zetten.